HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2008.04.19. 17:19 Nádori Gergely

"Benne van a vérükben"

Reflexió a "cigánybűnözésről".
Vannak olyan képzetek, gondolatok, ideák, amiktől az ember nagyon nehezen szabadul meg, függetlenül attól, hogy van-e valóságalapjuk. Mindenkinek furcsa az a Galilei-tétel, hogy az ólomgolyó ugyanolyan gyorsan esik le, mint a papírból készült. Még a tétel megállapítása után 400 évvel is meglepetést tudott vele okozni egy, az igazságát bizonyító űrhajós. Az tehát, hogy egy idea mennyire elterjedt és mennyire nehéz tőle megszabadulnunk, nem feltétlenül van összefüggésben az igazságtartalmával.
    Ilyen belénk rögzült, bizonyítás nélkül elfogadott gondolat az is, ami a származáshoz bármiféle értéket rendel. Évezredekig működtek úgy a társadalmak, hogy a legfontosabb értéket a származás jelentette, hogy egyértelműnek vették a vér adottságait, amik meghatározzák, hogy ki milyen fajta és milyen értékes ember. Ebből még természetesen nem következik az, hogy ez így is van.
    A vérség gondolata az Ószövetségben is nagyon erősen megjelenik. A származás, a néphez és törzshöz tartozás fontos következményekkel jár. A mózesi törvényekben is nagy hangsúlyt kap a vérségi gondolat. De az Ószövetség sem tulajdonít erkölcsi felsőbb- vagy alsóbbrendűséget a nemzetiséghez, hisz minden története voltaképpen a választott nép bukásáról, gyengeségéről és az Istenhez való visszatalálásáról szól.
    Az Újszövetségben egyáltalán nincs szó arról, hogy a különböző népcsportokhoz való tartozásból fakadna bármiféle megnövekedett bűnre való hajlam. Amikor előkerül a származáshoz kötődő bűn kérdése, akkor is a cáfolata hangzik el - például akkor, amikor a tanítványok a vak emberről kérdezik:
És kérdezék őt a tanítványai, mondván: Mester, ki vétkezett, ez-é vagy ennek szülei, hogy vakon született?
Felele Jézus: Sem ez nem vétkezett, sem ennek szülei; hanem, hogy nyilvánvalókká legyenek benne az Isten dolgai.
(Ján 9 2-3)
(Többek között ezért volt Nietzsche számára rabszolga-vallás a kereszténység.) Az Újszövetség már vegytisztán arról beszél, hogy az Istenhez való odatartozás az egyetlen zsinórmérték mind az egyénre, mind népekre, nemzetekre nézve. Az apostolok számára ez akkor válik egyértelművé, amikor Isten rávezeti őket az addig érdektelennek tekintett ún. "pogányok" közti misszió szükségességére. Ezért mi keresztényekként nem fogadjuk el bűnösség és genetika összekapcsolását. De gondoljuk csak tovább, mit jelentene, ha elfogadnánk, hogy van "cigánybűnözés", olyan, ami a cigányság genetikájából, alaptulajdonságaiból adódik, ami azt okozza, hogy a cigányok könnyebben lesznek bűnözők, mint mások. Azt jelentené, hogy elsősorban értük és hozzájuk jött el Jézus. Vagyis ha lennének is ilyen módon "megbélyegzett" népek, akkor valóban az ő megváltásukért való küzdelem kellene hogy legyen minden keresztény közös ügye.
    A magyarországi romák helyzetének indulatoktól és genetikai érvektől mentes, reális és konstruktív átgondolását sürgős tennivalónak tartjuk.

A kép innen van lopva.

30 komment

Címkék: roma alapelvek kirekesztés


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr2432932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Coriolis · http://coriolisblog.blogspot.com 2008.05.06. 00:26:46

Cigány ≠ génkészlet

Az, hogy valaki magyar vagy cigány vagy bármi más, nem feltétlenül jelenti krtika nélkül a vér szerinti hovatartozást. Elsősorban az adott kultúrához való tartozást, az abban való nevelkedést és az azzal való azonosulást. Olvass egy kis Huntingtont :-)

Mindemellett meglepő módon mégiscsak játszik a genetika, hiszen bizonyos tudás, ismeretek, készségek genetikusan átöröklődnek. Ez ma a tudományban tabutéma, tilos kutatni.

Az ha egy cigány gyerek könnyebben lesz bűnöző, nem feltétlenül a génjen múlik, hanem elsősorban azért, mert otthon is ezt látja. Az, hogy egy magyar politikus gyereke is lopni fog, úgyszintén :-P

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.05. 16:19:49

"All I can say is that it has bothered me for years, all the bad stuff I've done," Wilson says, speaking slowly and deliberately. "And I found out there is no way I could be saved and get to heaven and still not like blacks."

If you do get to heaven, his wife points out, they're going to be there with you.


news.yahoo.com/s/ap/20090404/ap_on_re_us/one_man_s_apology

bocs, hogy ilyen snassz módon, de jó a cikk ;)

tommygun 2009.04.06. 14:52:21

Igen ám, de: "Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem."

Egyébként egyetértek Coriolissal - a cigány "kultúra" a determináló tényező.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.06. 20:54:23

Ha már így előkerült a téma ismét, akkor egy eléggé eredeti előadásra egy volt skin-headdel be lehet nevezni, külsősök különösen szívesen látva:
www.forrasgyulekezet.hu/?pID=4&newsID=156

Ja, és terjesszétek !

tommygun 2009.04.13. 15:27:09

Volt skinhead? Bah, az semmi. Én egy volt zsidó előadására neveznék be, de sajnos már meghalt és csak a levelezése maradt fent.

tommygun 2009.04.13. 15:27:54

Amúgy meg mindenkinek boldog húsvétot! :)

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.14. 21:54:42

@tommygun: A cigány kultúra része vagy te is, mint környezeti tényező a magad látatlanban is ellenséges megközelítésével. Nem kizárólagos a ráhatás, de ennek a hozzállásnak ugyanúgy megvan náluk a lecsapódása, mint nálad, a csak bűnözői sztorikat (ami létező)meghalló infóáramlásnak. És a kör kezdődik előről... Uszka példáját meg túl sokszor idézném most már, de az üzenete sokadjára is egyértelmű

tommygun 2009.04.16. 13:47:45

@erőspista: először is honnan veszed hogy LÁTATLANBAN? Honnan veszed, hogy az én személyes tapasztalataim nem egyeznek meg 100 %-ig azon igen-igen nagyszámú emberével akik számára a "cigány" szó az aljas, aggresszív, parazita életmódot jelenti? Hogy Uszka példája alatt mit értesz nem tudom, gondolom valami integrációs sikersztori de nem is érdekel. És azért nem érdekel, mert a minimális számú pozitív példát a hozzád hasonlók arra használják, hogy semmit se tegyünk a maximális számú negatív példával.
Faji alapon nem lehet kezelni a kérdést, egyáltalán Közép-Európában semmit sem lehet faji alapon kezelni mert annyira kevertek vagyunk. A normák között azonban vannak eltérések, és ha egy népcsoport olyan normák szerint él amelyek szöges ellentétben vannak a többség normáival, akkor ezeket a deviáns normákat ki kell iktatni. Sajnos demográfialiag elérkeztünk egy olyan pontra ahol ez csak kegyetlenül drasztikus intézkedésekkel oldható meg, mint például a kötelező bentlakásos intézeti nevelés annak érdekében, hogy a szülők ne tudják továbbadni a deviáns "kultúrát". És tudod mit? Mérget vennék rá hogy ezt a sikeresen integrálódott cigányok* örömmel támogatnák.

Egy analógia, csak hogy a blog témájánál maradjunk: ha az új konfirmandusok egyre növekvő százaléka nem követné a hitvallást, mert szerintük - mondjuk - nekik elég a jócselekedet a megigazodáshoz és Jézus különben sem volt Isten fia, ezeket vagy nem is konfirmálnánk, vagy mindent megtennénk azért hogy meggyőzzük őket a hitvallásunkról. De azt nem tehetnénk hogy az egyházunk széthullásáig ignoráljuk őket csak azért, mert akad köztük egy-két jószándékú is.

*A sikeresen integrálódott cigány olyan jelenség, amit személyesen ritkán tapasztalunk meg de mindig akad valaki akinek az ismerősének ismerőse már hallott róla.

annie99 2009.04.20. 01:41:02

@tommygun: Teljesen igazad van, ne is törődj Uszkával, az csak egy szokásos Jézusos hülyeség, tudod ilyen szelídolajfás szappanopera.

A bennlakásos iskoláknak viszont komoly szakirodalmuk van, és két szempontból is igen hatásosak. Szinte nincs jobb eszköz arra, hogy egy kisebbség minden tagja életre szólóan és generációkon át örökíthetően traumatizálódjon már kicsi korában. Ez azért jó a hozzád hasonlók szempontjából, mert talán sokan felkötik magukat.
Másrészt az egyik legjobb módszere a kereszténység öngyilkosságának, ha az egyházak ilyen iskolák fenntartóiként járatják le magukat, mint például a kanadai perek során az elmúlt években. A jelenlegi állami gondozottak megnyugtató helyzete mindenképp okot adhat az optimizmusra, Magyarországon is szép jövője lenne egy ilyen kezdeményezésnek. A megoldás legfontosabb előnye természetesen az, hogy olyan igazán őszinte kőkemény, semmi puhapöcsölés. Szinte csalódottak lennénk, ha nem javasoltad volna.

tommygun 2009.04.20. 14:37:09

@annie99: Élveztem az iróniát. Komolyan. Azt is értem hogy neked ettől sokkal életszerűbb és realistább megoldási javaslataid vannak, csak éppen nem volt időd megosztani velünk. De az alapkérdésben természetesen igazad van, minden úgy jó ahogy van, hiszen a mostani felállásban az adott kisebbség kiskorú tagjait semmiféle trauma és káros hatás nem éri, helyzetük kifejezetten megnyugtató. Családi nevelésük tudás- és tanulásalapú, az egészséges életmódra, felelősségre és törvénytisztelő magatartásra irányul. Vagyis tényleg, de tényleg nem kell semmin se változtatni.

annie99 2009.04.20. 19:08:24

@tommygun:
www.mno.hu/portal/566335

A beolvasztó iskola kegyetlen, drága és nem "működik", függetlenül minden más szemponttól.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.20. 21:47:03

@tommygun: Uszka-t még mikloshicsaba hozta ide példaként, de még utána is több alkalommal szó volt róla. Ha már a szokásos keményarcként tolod a műsorod legalább keress vissza.
A történetnek két tanulsága van:
1. Attól, hogy valaki cigány, nem helyből bűnöző, ott az egész falu az
2. Attól, hogy valaki szegény, nem kel, hogy bűnözzön, az egész falu szegény
És mindkettő egyidejűleg, elválaszhatatlanul ad útmutatást, de ez is leírásra került már
A baptista előadaásnak hasonló volt a konklúziója: mindenkinek meg kell térni: skin-headnek-cigánynak, amit mindketten el is mondtak

tommygun 2009.04.21. 16:05:17

@annie99: Drága Annie, tudod ez úgy működik hogy a politikailag korrekt országok szeretik azt, ami egy régebbi korban helyénvaló és racionális volt, a mostani felfogás alapján elítélni és bocsánatot kérni érte. Ami egyrészt bődületes anakronizmus, másrészt meg szimplán baromság. Önérzetesebb, és öngyűlölettől mentes országokban nem is szokott előfordulni.
A másik, hogy nekem a hivatkozásodból nem jön le hogy a beolvasztó nevelés "nem működött". Inkább az, hogy miután a régebbi generációk elvégezték a piszkos munka nagy részét, a mostani megengedheti magának a fintorgást.
Másfelől meg ha egy népcsoport se kényszerrel, sem ösztönzéssel nem képes kiszakadni a sötétségből, akkor tényleg rezervátumban a helye ahol nyugodtan elpusztíthatja magát.

tommygun 2009.04.21. 16:09:32

@erőspista: biztos lassú a felfogásom, de két pontos tanulságodban szerintem annyi a logika mint maceszban a szalonna pészahkor.
A megtéréses gondolat valóban szép, ahogy az is szép lenne ha minden este rózsaszín lenne a naplemente és ha a kis virágok sosem hervadnának el.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.21. 16:45:51

@tommygun: még annál is lassabb :)Azért segítek:
A 2 pontban benne van mindkét divatos tévhit cáfolata egy létező, mai, magyar példával alátámasztva

tommygun 2009.04.21. 23:40:35

Tehát ha egy faluban mindenki szegény és nem tudnak egymástól lopni mert nincs mit, akkor az most Jézus eljövetele vagy Mária mennybemenetele vagy mi?

annie99 2009.04.22. 01:15:21

@tommygun:
Aha.
Kedvenc lakota prédikátorom naponta el szokta mondani, nehogy megfeledkezzen róla: "Én egy etnocentrikus, korlátolt gondolkodású, szűk látókörű pasas vagyok - de Jézus segít rajtam."
Lehet, hogy a módszer fehér embernél is működne... csak a láncaid veszítheted. Mert egyébként egy jólelkű srácnak tűnsz magánban. De ezek az írásaid nem a megoldás, hanem a probléma részét képezik. Egy nap szégyenkezni fogsz miattuk.

tommygun 2009.04.22. 01:55:33

Attól tartok hogy igazad van - valóban szégyenkezni fogok. Mert egyszer bizony megkérdezi majd a következő generáció, hogy miért hagytuk elfajulni a helyzetet. Mi meg majd magyarázunk, hogy hááát igeeen gyermekem, tudod nem akartam hogy rasszistának meg kirekesztőnek nevezzenek ezért inkább befogtam a számat és Jézusban bíztam, hogy ő majd megoldja valahogy...
És igen, valószinűleg ugyanúgy része vagyunk ennek az elmismásolós, konfliktuskerülő, leereszkedő PC rendszernek mint a szüleink generációja a Kádár-rendszernek. Legalábbis azok, akik a kegyes fantazmagóriákat összetévesztik a valósággal. Nem lesz a jövőben sok köszönet!

annie99 2009.04.22. 20:08:22

@tommygun: Nem azért kellene meggondolnod, hogy mit beszélsz, mert rasszistának foglak nézni. Valahol mindenki annak születik. Azért kellene kezedet a szádra tenni, mert ha erre jár egy hittestvéred, aki cigánynak született, annak te kést forgatsz a szívében. Ha erre jár egy Istent kereső ember, aki cigánynak született, azt ostorként csapja meg a kereszténységed. Ha erre jár egy Jézust kereső akármilyen ember, aki épp a gyűlöletbe fáradt bele, az undorral el fog fordulni.
Etnikai alapon megrágalmaztad azokat, akik minden igyekezetükkel éppen a tiszta életet akarják élni, amit te számon kérsz rajtuk. (Azért nem lopnak, mert nincs mit...) Ez a leggyalázatosabb mondat, amit csak el lehet képzelni. És egyet sem oszlat el a jövő sötét felhői közül.

erőspista · http://helyzetvan.blog.hu 2009.04.22. 20:55:31

@annie99: hú annie, ez a legutóbbi hozzászólás nagyon jól sikerült a lényeget illetően

Eszembe is jutott egy másik is ugyanarról a baptista előadásról a volt skin-head fiútól:
A menyország nem cigánymentes övezet !

tommygun 2009.04.23. 13:22:21

@annie99: szerinted. Szerintem meg a rasszista szó ma ugyanaz mint az eretnek vagy a boszorkány párszáz éve, vagy a "másként gondolkodó" ha nem akarunk olyan messzre menni.
Azt kellene megértened a sok kegyeskedés meg jézusozás közepette hogy a megtérés csak az egyént üdvözíti, és nem a közösséget. Ha pedig egy közösség felemelkedését saját belső normái akadályozzák meg, akkor azokat a normákat fel kell számolni. Tudod az iskolában is azzal kezdik a fegyelmezést, hogy szétültetik azokat akik a beszélgetéssel zavarják az órát. Igaz ez még régen volt, ma a tanárnak bizonyára nincs ehhez joga hiszen traumát okozhat szegény gyereknek, meg különben is örüljön ha óra alatt nem rúgják fejbe az esélyegyenlőség jegyében.

Ismertem egyszer egy öreg református nénit, aki a közel-keleti híreket nézve a tévében felsóhajtott: minek bántják egymást zsidók és arabok, mindnek meg kéne térnie urunkhoz Jézushoz és akkor élhetnének szépen békében. A te hozzáállásod kábé pont annyira realista mint az övé.

annie99 2009.04.23. 23:36:47

@tommygun: Tommy, én most abbahagyom a győzködésedet. Nem azért, mert megsértődtem, hanem mert nem találom a közös nevezőt. Vannak cigányok, akiket nagyon szeretek. Egyszerűen fáj, amit csinálsz, nevezd akárminek.

tommygun 2009.04.24. 02:57:21

@annie99: Nekem az fáj hogy újabban ki akarják tüntetni azokat az iskolákat, ahol NINCS erőszak. Érted, milyen kifordult világban élünk? Én úgy látom hogy a szép humánus elvei megőrzése végett a mostani generáció az utódaira hagyja az összes szociológiai és demográfiai problémát... amit teszünk, kimerül az önámításban és a tünetek kezelésében, mert az okokkal nem merünk szembenézni. Mind egy olyan Titanicon ülünk ahol nem illik kimondani a "jéghegy" szót...

annie99 2009.04.24. 11:19:29

Tommy, ha látok is szép humánus elveket, azok max a smink részét képezik.
Ezen a hajón pánikba esett emberek rohangálnak és mindenfélét ordítoznak, a hajó meg megy, amerre akar. A szegény faluvégi néniből egy másodperc alatt az ország terhe lesz, akit "az én adómból" kell eltartani, a lakásából kiforgatott szegény bácsiból büdös hajléktalan, a szegény megfélemlített pedagógusból pedig haszontalan közalkalmazott.
Az iskolai agresszió a fiam középsulijában is jelen van, kemény fiúk csapatban alázzák, akit kiszemelnek, letépik a nadrágjáról a zsebet, összekenik a ruháit ragasztóval, és ezek alatt van az, amiről én sem tudok. Egyetlen cigány sincs az évfolyamon, de talán még az iskolában sem, mégsem működik sem a fegyelmezés, sem az oktatás, sem semmi. Ezek a fiúk nem fognak érteni a szakmájukhoz, és az energiájuk legnagyobb része a rangsor-harcokra megy el, mivel szinte semmilyen védelmet nem nyújt sem az intézmény, sem az utcai társadalom.
Az iskolai erőszak és a PC miatti aggódás sem jogosít fel arra, hogy az uszkai keresztény közösség becsületébe nyilvánosan belegázolj.
Nehéz veled beszélgetni, mert egyrészt hivatkozol a Bibliára, másrészt hülyeségnek tartod. De úgy tűnt, hogy a káténak van tekintélye a szemedben. Úgyhogy megkérdezem, hogy mit kíván tőlünk a kilencedik parancsolat?
Költői kérdés volt...

tommygun 2009.04.24. 11:51:27

Igen, én is olyan általános suliba jártam ahol némely tanárnak pokollá tettük az életét. Erőszak azért nem volt. Erőszakkal az iskolás éveimben csak akkor szembesültem amikor az iskolában volt egy, azaz 1 darab cigány tanuló. Persze túlkoros volt, és a fizikai erején kívül nem volt mivel érvényesülnie, így azt bátran mutogatta is. Érdekes, hogy egyetlen gyerek hogyan tudta terrorizálni az egész iskolát. Egyik kedvenc tanárunk megpróbált vele normálisan viselkedni, sohasem kritizálta, néha adott neki egy kis pénzt is. Gondolta, hogy ha szépen mosolyog rá, majd ő is vsszamosolyog. Hát nem. A dolog egész addig tartott, amíg a srác össze nem akadt valakvel, aki még nála is erősebb volt és a közeli játszótéren véresre nem verte. Onnantól kezdve cigány barátunk maga volt a megtestesült szerénység. Aztán nem tudom mi lett vele, mindenesetre sok évvel később egy kisebbségi önkormányzati választás jelöltjeként láttam egy plakáton. Karrier! :)))

Ami a kilencedik parancsolatot illeti, az valóban szép dologról szól. Nézzük meg mi is a helyzet a való világban:

"Áldozó Tamás (Pápa polgármestere) szerint a segélyezések esetében például "tömegével vannak olyan nyilatkozatok, amelyek a magánokirat-hamisítás gyanúját is felvetik". Ilyenek például az együttélésre, vagy különélésre vonatkozó nyilatkozatok, attól függően, hogy a segély melyik esetre állapítható meg.

A környezettanulmányok során pedig rendre az derül ki, hogy egészen más a valós helyzet, mint az a nyilatkozatban szerepel, mondta az alpolgármester. Nem ritka eset az sem, hogy hamis orvosi igazolást nyújtanak be a közhasznú munka elkerülésére. De előfordult az is, hogy az orvos jelezte: fenyegetés hatására volt kénytelen kiadni az igazolást a munkára való alkalmatlanságról."

Persze nyilván nem mérvadó, mert Pápáról van szó, az meg a katolikusokra tartozik... :D

annie99 2009.04.24. 18:42:19

Pápa polgármestere... ???
Köszönöm a tanulságos beszélgetést.

tommygun 2009.04.24. 18:47:49

Igen, biztos azért mond ilyeneket mert rasszistafasisztakirekesztő szkinhedárja árpádsávfetisiszta és sürgősen Jézusra van szüksége. Szia!

annie99 2009.04.25. 11:15:26

@tommygun:Most nem róla van szó, nem ő rombolja belülről a keresztény közösséget, hanem te. Feladtad minden korábban hangoztatott elvedet, amikor engedélyt adtál magadnak az uszkai keresztények ok nélküli gyalázására. Harmadszorra is mondom - és Erőspista megerősítette - bűnös vagy a törvény szerint, és nem bántad meg, sőt nem is viseled el az intést:
"Ami a kilencedik parancsolatot illeti, az valóban szép dologról szól. Nézzük meg mi is a helyzet a való világban:"

"Mert jobb lett volna nekik, ha meg sem ismerik az igazság útját, minthogy azt megismerve elforduljanak a nekik adott szent parancsolattól."

Ítéletet vonsz magadra és úgy fognak mérni neked, ahogyan te mérsz másoknak.
Ha pedig mindezt nem hiszed, (hisz nem kötelező), saját korábbi hitvallásodat érvényteleníted. Akkor az volna korrekt, ha a továbbiakban nem belülről támadnád a kereszténységet. Remélem, ezegyszer sikerült érthetően kifejeznem magam.

tommygun 2009.04.27. 12:01:39

@annie99: Szerintem súlyosan elbeszélünk egymás mellett. Előfordul. A kirekesztő inkvizítori allűrjeidet ettől függetlenül betudom a korai kánikulának.

PS: Nekem nem túl mérvadó hogy Erőspista miket írdogál a pálya széléről.

annie99 2009.04.27. 16:44:21

Na megállj, most már aztán addig fogok imádkozni érted, míg misszionárius nem lesz belőled az Amazonasnál. És ezt nyugodtan vedd fenyegetésnek ;)
süti beállítások módosítása