HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2007.11.24. 16:24 Nádori Gergely

Bolond beszéd

Van-e bármi értelme olyanért kérni bocsánatot, amit nem mi tettünk? Van-e értelme Isten áldását kérni azokra, akik minket gyűlölnek? Van-e értelme szégyelni magunkat a népünk bűneirt? Van-e értelme egy bűnözőt ugyanúgy kezelni, mint egy ártatlant? Van-e értelme a koldusnak pénzt adni? Van-e értelme az emberek egyenlőségéről beszélni?
Nincsen sok, bolondság ilyeneket elvárni és számonkérni.
Nem tehetek arról, hogy egy másik ember (ha ugyanahhoz az egyház tartozik is, mint én) miket mond. Miben segíthetne az Isten, ha nem abban, hogy szembeszálljak az ellenségeimmel? Nem lehetek felelős olyasmiért, ami akkor történt, amikor én még nem is éltem. Semmi közösségem nincs egy gyilkossal, egy sikkasztóval, rablóval. Nem akarom finanszírozni az alkoholista hajléktalan ivászatát. Nem vagyunk egyenlőek, sem képességekben, sem lehetőségekben, sem anyagiakban.
Ezt tapasztaljuk nap nap után, ezt diktálja a logika. Ennek ellenkezőjét mondani bolondság. De mégis:

Mert minekutána az Isten bölcseségében nem ismerte meg a világ a bölcseség által az Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket.
Mert egyfelől a zsidók jelt kívánnak, másfelől a görögök bölcseséget keresnek.
Mi pedig Krisztust prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a görögöknek pedig bolondságot;
Ámde magoknak a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint görögöknek Krisztust, Istennek hatalmát és Istennek bölcseségét.
Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.
Mert tekintsétek csak a ti hivatástokat, atyámfiai, hogy nem sokan hívattak bölcsek test szerint, nem sokan hatalmasak, nem sokan nemesek;
Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse az erőseket;
És a világ nemteleneit és megvetettjeit választotta ki magának az Isten, és semmiket, hogy a valamiket megsemmisítse:
Hogy ne dicsekedjék ő előtte egy test sem.

4 komment

Címkék: alapelvek pál


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr73240370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fogarasi Gábor 2007.11.24. 17:17:56

Az incarnatio, a testtélétel csodája ad valászt. Az Örökkévaló, Ábrahámnak, Jákobnak és Izsáknak Istene karácsonykor emberi testet ölt. Megszületik egy zsidó leány által, hogy MAGÁRA vegy az ember bűnét, az ÉN bűnömet. MAGÁRA VETTE, TESTÉBEN FELVITTE A FÁRA, S MEGHALT A BŰNEINKÉRT.
Csak ebből, csak ezáltal értjük meg, s tudunk választ adni arra fontos kérdésre, kérdésekre, amit a blogbejegyzés felvett, amelyek igen fontosak.
Hívőként, az előbb leírtak köteleznek arra, hogy nemzetem, felekezetem bűnével oly módon azonosuljak, MAGAMRAVEGYEM, hogy bár időben és terbén nem személyesen én követtem el, de MEGVALLÁS és BŰNBÁNAT által FELVESZEM, AZONOSULOK vele, hogy a szavaim, töredelem érzése, a megbánás által a KIENGESZTELŐDÉS Istentől jövő gyógyító munkája megtörténhessen nemzet és nemzet, felekezet és felekezet, ember és ember között. Ez nem jelenti, hogy ebbe az én cselekvésem végezné el a gyógyítás, de a Messiásban testet öltött kegyelem így árad ki ránk. Úgy érzem ma ez az egyik legfontosabb szolgálatunk, s mégis alig esik szó róla.
Fogarasi Gábor
ref lelkész

xterx 2007.11.24. 17:27:27

Kedves Gábor,
a legteljesebben egyetértek.
Csak azzal egészíteném ki: ez kötelez arra, hogy nem csak a népem bűnét vállaljam, hanem az egészen más néphez tartozóét is (vagy éppen azét, akinek egyáltalán nincs népe...). Így tud(hatna) mindenkire kiterjedni a közösségvállalás.
Mindeközben az én közösségvállalásomnak (is?) nagyon erős ízlésbeli, "morális", előítélet-alapú korlátai vannak, úgyhogy a bejegyzés itt nekem betalált. A jézusi közösségvállalás teljessége, ha megszégyenít, akkor reménykedhetek az én előítéleteim, falaim - ha nem is teles leomlásában, de - repedezésében.

Fogarasi Gábor 2007.11.24. 17:39:49

Kedves Teri!
Talán így fogalmazhatnánk meg ezt:
A sajátom (nemzetem, felekezetem) bűneivel való azonosulás a megtapsztalt kegyelem által kötelez. Ha ezt megélem, s ebben létezem, akkor ebből következelőg az Örökkévaló meghívást ad, adhat, a kienegesztelődési szolgálat teljesebb megélésére. De nagyon fontos, hogy ez az előbb említett nélkül nem élhető meg.
De jó lenne, ha gyülekezeteinkben tanítások, az imaközösségekben imádságok, az egyházi közéletben téma felvetések lennének erre nézve.
Fogarasi Gábor

xterx 2007.11.24. 19:55:11

Mindezt erre a formai paradoxonra tudnám lefordítani:
Jézus minden bűnössel közösséget vállal, ám ő nem volt bűnös.
Én minden bűnössel közösséget kellene, hogy vállaljak, mert én is bűnös vagyok.