HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2007.11.03. 12:48 xterx

Igényeljük a szembesítést!

Kérjük az olvasókat, hogy ha olyan bejegyzést találnak az oldalon, ami nem felel meg az alapelveinknek (vagyis nem evangéliumi szemléletű vagy nem politikailag elfogulatlan), azonnal szembesítsenek vele bennünket, szóljanak hozzá! Köszönjük.

24 komment

Címkék: közösség alapelvek


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr16216985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nádori Gergely 2007.11.04. 00:27:19

Már meg is kaptuk az első kritikánkat. Köszönjük. Akiket megbántottunk, azoktól elnézést kérünk.

olajfaszelidítő 2007.11.11. 02:28:15

valahogy nem elég szelíd ez az olajfa...
mintha csak azt mondaná: szelídnek KELL lennünk, TILOS gyűlölnünk, mert az Isten ellen való.
mintha nem a szívből, hanem csupán az elméből hangoznának ezek a szavak,
és ez így nem hit(el)es. nekem

xterx 2007.11.11. 11:46:16

Lehet, hogy ez így van - ezt konkrétumokkal jobban meg lehetne világítani.

Erdei Glória 2007.11.12. 07:51:52

De, ugye Minket, Magyarokat sem gyűlölhet senki?
És ez sem pártpolitika!

Nádori Gergely 2007.11.12. 21:37:26

Reméljük, hogy gyűlölnek minket, hiszen azt mondja az Úr: "Boldogok lesztek, mikor titeket az emberek gyűlölnek, és kirekesztenek, és szidalmaznak titeket, és kivetik a ti neveteket, mint gonoszt, az embernek Fiáért."
De azokkal szemben csak egy módon viselkedhetünk: "Szeressétek ellenségeiteket, jól tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, és imádkozzatok azokért, a kik titeket háborgatnak."

És ez bizony nem pártpolitika.

Erdei Glória 2007.11.12. 21:46:24

Kedves Nádori!

Ugye, ha keresztény vagyok,azért még aggódhatom a Hazámért, és szerethetem a Népemet?
S a bűnt nekünk is gyűlölnünk kell,persze,nem az elkövetőt.A Biblia is ezt írja...

Nádori Gergely 2007.11.12. 22:26:53

Igen, ez egy fogas kérdés. A bűnt gyűlölöm, a bűnöst szeretem, szinte elkoptatott fordulat (bár pont a Szenírásban nem szerepel). De képesek vagyunk ezt valóban meg is tenni? Az efezusi gyülekezetnek jóváíratik, hogy gyűlöli a nikolaiták cselekedeteit, de fontos itt, hogy nem a nikolaitákat. A magam részéről azt hiszem, nagyon óvatosan kell bánni bármiféle gyűlölettel, nehogy végén úgy járjunk, mint amire János figyelmeztet: " Ha azt mondja valaki, hogy: Szeretem az Istent, és gyűlöli a maga atyjafiát, hazug az". Talán jobban járok, ha a bűnben is azt látom meg, amit Krisztus magára vett. a bűnben is annak a lehetőségét látom, hogy oda beléphet a Krisztus. A bűnösben a társat látom, akivel egy a sorsom (hacsak abban nem más, hogy én nagyobb bűnös vagyok nála).
Természetesen aggódhatok a hazámért és szeretethetem a népemet, de ha ebből az aggodalomból és szeretetből kihagyom az Istent, akkor az semmit sem ér. Ha nem azért aggódom elsősorban, hogy megtér-e a hazám és nem azért szeretem, mert testvéreim a Krisztusban, akkor abból nem sok jó sül ki.

Ittzés Ádám 2007.11.28. 14:14:04

Azt mondjátok, hogy politikamentes... Hát, ez minden csak nem politikamentesség... Önmagában egyébként egyetértek az írások többségével és a célkitűzésekkel is. Nem baj, ha valami nem politikamentes, csak ha nem az, ne mondják rá, hogy az...
Az evangéliumiságot is kérdésesnek tartom, mert a blog célja nem az evangélium hirdesse, hanem egyes - kétségtelenül elítélendő - emberi megnyilvánulások, bűnök sorozatos szóvá tétele, és ezzel óhatatlanul együtt járó felnagyítása. Természetesen ez sem baj, csak ezt kár a politikamentesség és az evangéliumiság mázával leönteni.

Ittzés Ádám

Fogarasi Gábor 2007.11.28. 15:22:25

Kedves Ádám!
Mivel én is csak olvasó vagyok ezen a fórumon (rendszeres és örömteli olvasó) ezért nem lenne tisztem megvédeni ezt a blogot, de azért, mert szellemisége közel áll hozzám ezért pár mondatban reagálnék a szavaidra, soraidra.
A blog címlapján nem az szerepel, hogy politika, hanem PÁRTpolitika menetes. Politikamenetes nem lehet egy hívő ember, a klasszikus értelmben. Hisz a politika azt jelenti, hogy a polisz, a város ügyeivel való foglalkozás. S mivel Jeremiás próféta tanácsolta a fogságban lévő népnek, hogy vegyenek részt a város életében, ahol élnek, így ebben az értelemben politizálni lehet és kell.
Viszont a PÁRTpolitika nem csupán veszélyes vizekre visz, hanem a nevéből eredendően (rész), az adott társadalom csak egy részének ügyeivel, látásával foglalkozik, főleg, ha teljes mellszélessségel elkötelezi magát. Pedig nekünk közbenjárásunkban és szolgálatunkban a katolicitást, az egyetemességet kell képviselnünk.
Gondolkodtam miért érezheted azt, hogy pártpolitika folyik itt. Talán azért mert van EGY TELJESEN HAMIS LEOSZTÁS a mai magyar közéletben. Ez azt hazudja, hogy az antiszemitizmus, a kirekesztés, a cigányozás ellen a baloldaliak küzdenek, a határontúliakért, az egészséges nemzeti önértékelésért pedig a jobboldaliak. Hogy ez mennyire hamis és álságos! MIÉRT FOGADJUK EL EZT MI HÍVŐK! Nem!
Én a hitemből fakadóan ítélem el az antiszemitizmus megnyílvánulásait és nem ilyen-olyan oldal miatt és ezt együtt akkarom megélni a határontúli magyarság iránti szorongó szeretettemmel és fordítva. NEM KELL VÁLASZTANI, MERT EZ HAMIS VÁLASZTÁS LENNE!
Azt írod, hogy a sorozatos szóvátétel felnagyít. Ezt két okból nem vallom. Először is egy dologra addig kell rámutatni, míg az el nem múlik. Lehet, hogy ez bennünket oly módon érint, hogy ÉN VAGYOK benne a hibás, a bűnös, akkor idegesítő, de akkor is valóságos.
Másrészről kérlek sorold fel annak a sok-sok református keresztyén honlapoknak a címeit, azokat a református egyházi sajtótermékeket, amelyek ezzel a témával foglalkoznak. Kérlek ne érts félre, nem vitatkozni szeretnék, csak rámutatni ennek a honlapnak így helye van és ÖRÜLJÜNK, hogy VAN!

Tisztelettel:
Fogarasi Gábor
református lelkész

xterx 2007.11.28. 16:38:04

Fogarasi Gábor válasza felhívta a figyelmemet arra, hogy ennek a bejegyzésnek pontatlan a szövege. Ugyanis amint szóvá tesszük a politikával való összefonódást, ott előbb-utóbb valamely politikai szervezet neve is felbukkan - onnantól meg már nem "politikamentes" a blog. Tehát a szöveget a következőképpen fogom módosítani: "politikailag elfogulatlan".

Ittzés Ádám 2007.11.28. 16:40:44

Kedves Gábor!
Teljesen egyetértek azzal, amit a politikamentességről írtál. Éppen ezért írtam, amit írtam.
Az "Igényeljük a szembesítést" c. írás azt kéri, hogy szóljunk, ha az írások nem politikamentesek (tehát itt nem PÁRT-politikát ír) Én erre reagálva írtam, amit írtam. Ha csak PÁRTpolitikáról van szó (úgy látszik, ez elkerülte a figyelmemet - bocsánat), akkor kicsit más a helyzet.
Egyébként magam sem vagyok politikamentes, és másoktól is azt várom, hogy ne legyenek azok. Tehát nem az nem tetszik, ami ezen a honlapon van (őszintén írtam, hogy egyeértek vele, különösen miután meghallgattam ifj. HL. szörnyű beszédét), hanem, hogy politikamentes akar lenni. Egyébként én se értek egyet azzal, hogy összemossák az antiszemitizmust a jobboldallal, az ellene küzdőket pedig a baloldallal. Fontosnak tartom, hogy a jobboldal és az egyházak felemeljék a szavukat az antiszemitizmus ellen. Úgy érzem azonban, hogy ez a magyar társadalomban nem akkora probléma, mint amekkora publicitást kap. Ez nem azt jelenti, hogy ne kéne szóvá tenni, csak nem kell felfújni Egy szavam sem lenne, ha más jellegű kritikai észrevételek mellett ez is(!) téma lenne.
Református honlapokat nem tudok sorolni, mivel nem vagyok református, hanem evangélikus. (Lehet, hogy akkor nem kéne beleszólnom?)
Ittzés Ádám
evangélikus hittanár, történész

xterx 2007.11.28. 16:46:41

Kedves Ittzés Ádám,
nagyon örülnék, ha továbbra is "beleszólna"!!
Ezen kívül az is nagyon jó lenne, ha jelezné, hogy még milyen más témákat tenne szóvá - akár ezen a blogon.
(A szelidolajfa@gmail.com-ra várjuk a javaslatait.)
Üdvözlettel.

Fogarasi Gábor 2007.11.28. 17:09:05

Kedves Ádám!
A következő sorokat egy számomra nagyon kedves barátom írta a napokban.
Kérlek gondolkodj rajta, nekem ez nem felfújása a dolgoknak. Ez csak egy beszámoló, de én aki sok zsidó származású, ráadásul Jézusban hívő zsidó testvér között mozgok sajnos nem egy hasonló beszámolót hallok.

Ime az idézet:
Én néha már annyira el vagyok keseredve, hogy milyen antiszemita világ vesz körül, hogy párommal már azon gondolkodunk mostanság, hogy emigrálni kellene az országból. Anyukámat, sőt nővérét is inzultus érte az utcán, mert a fiziognómiájuk árulkodik származásukról. Nekem is voltak nagyon szomorú eseteim, pont keresztény, hívő emberektől kaptam meg véleményüket! Képzelheted... Aztán itt van ez a Gárda is, ami bennem erős félelmeket ébreszt... -pedig én soha nem akarnék azzal hivalkodni, hogy zsidó vagyok, nem érzem magam külömbnek más embereknél, nem beszélek mindig a holocaustról, előre nézek és nem hátra... -az antiszemitizmus pedig olyan erősen itt van, lüktet, mint egy fájó testrész.
Egyszer egy képzőművészeti-középiskolás fiú rólam készített portréfényképeket érettségije alkalmából. Amikor a szülei meglátták a képeket és meghallották a nevemet, azt kérdezték a fiúkon keresztül, hogy én zsidó vagyok-e? Amikor visszakérdeztem, hogy miért kérdezik és egyébként igen, -akkor annyit válaszolt a fiú, hogy a szülei és ő \"skatulyáznak\" és számukra a zsidók sajnos nem emberek. Soha többet nem állt velem szóba, nem is köszönt többé és gondolom ezerszer megbánta, hogy rólam készítette a fotóit.Hívő katolikusok voltak különben... Néhány éve .....tanultam egy ......, akinek úgy 15-en voltunk tanítványai. Járt oda egy kedves lány, aki a ...... tanult, nagyon vallásos volt és amikor egyszer elmentünk teázni a születésnapja alkalmából /ajándékot is készítettem neki, egy szép üvegfestményt/ elmesélte, mennyire gyűlöli ő és a szülei /már megint, már megint, jajj.../ a zsidókat, mert mi mindenhol csak \"könyökölünk\", miénk a hatalom és a pénz és hogy Jézust is mi gyilkoltuk meg./!/Sőt még azt is előadta nekem, hogy Pált is gyűlöli mert zsidó volt, -amikor finoman megjegyeztem neki Jézus Krisztus zsidó voltál, amit tagadott, már-már kiabálni kezdett, hogy márpedig Jézus nem zsidó!
A napokban pedig felszálltam a ....es buszra, ahol egy fiatal bőrfejű kiszúrt magának és elkezdett nagyon komolyan és nagyon gonosz arccal figyelni. Le sem vette rólam a szemét. Nagyon megijedtem, mert egyedül voltam és valahogy azt éreztem, hogy meg akar verni. Szerencsére rendkívül sokan szálltak még fel a buszra én pedig ügyesen elsodródtam és eltakartattam magam, -de nagyon hevesen dobogott a szívem.

A személyes jellegű informáciokat kipontoztam.
Természetesen evangélikus jellegű honlapokat is sorolhatsz, bár Szeverényi János lelkipásztor (akit talán barátnak is nevezhetek), sokat fáradozik ez ügyben is.

Fogarasi Gábor

Jóthám 2007.12.11. 16:09:58

Fogarasi Gábor
Ne járj buszon,metróval.(HÉV-vel se!)
Ja és figyelj arra is kik a szomszédaid.
Én sem hittemvolna,hogy eljön még ez is(mégegyszer),de már nagyon itt van.
Különben hiú ábránd,hogy ne keveredjen a hit,a vallás a politikával,vagy,hogy a különböző kirekesztő szándékokat szekértáboron kivül helyezve el lehetne vetni.Nincs olyan erő amelyik nyiltan ki merne állni és azt mondani pl. amikor egy ilyen \"gárda\" parádézik,hogy a rájuk kimondott áldás érvénytelen és hamisak azok a papok akik megáldották mert ez már politika.Ha te rossz szót szólsz az ellenségem ellenségére,(a ki ugyan nem a szövetségesem,össze ne moss vele!),az ellenségem vagy.
Ez ilyen egyszerű.

Fogarasi Gábor 2007.12.11. 16:43:42

Kedves Jóthám!
Akkor az lenne a megoldás, hogy felemelve a kezünket adjuk meg magunkat?
S van olyan, aki feletteseként az ott parádézó és áldást mondó lelkészt megintette és megfeddte. Íme.

Nyilatkozat

Mint az közismert, 2007. augusztus 25-én a Budai Várban a Magyar Gárda zászlóavatásán egy református lelkipásztor is részt vett. Mint illetékes püspök az esetet kivizsgáltam, és az érintett lelkipásztorral levélváltásban, illetve személyes beszélgetésben igyekeztem tisztázni az ügyet. Ennek nyomán az alábbi közleményt hozom nyilvánosságra:
Csuka Tamás Vác-alsóvárosi lelkipásztor 2007. augusztus 25-én a Budai Várban tartott rendezvényen a református egyház jó rendjét mellőzve vett részt. E mulasztását belátva az illetékes lelkipásztort megkövette és tőle bocsánatot kért /ET 1994. II. 38.§.g./ Ugyanakkor vizsgálatom tárgyát képezte Csuka Tamás nagytiszteletű úr ezen rendezvényen történt megnyilatkozása is. Levélváltásunkban és személyes beszélgetésünkben tisztáztuk, hogy rendkívül félreérthető, mi több, a református hitelvekkel és kegyességgel ütköző bármely tárgynak félelemkeltő funkciót tulajdonítani és ezért imádkozni. Csuka Tamás nagytiszteletű úr 2007. szeptember 24-én kelt hozzám írott levelében e tévedését belátta, szerencsétlennek tartja, és ha valakit sértett volna, attól bocsánatot kér.
2007. október 1-én kelt levelemben a nagytiszteletű urat megintettem és arra buzdítottam, hogy igyekezzen az evangélium szellemében lelkipásztori hivatását teljes mértékben betöltve szolgálatát végezni. /ET 1994. II. 38.§. a,c/
Ezzel az ügyet a magam részéről lezártnak tekintem. Tanulságul még annyit kívánok megjegyezni, hogy miután a keresztyén ember nem mások félelméből merít bátorságot, hanem annak a Jézus Krisztusnak kegyelméből, Aki az erő, a szeretet és a józanság Lelkét adja nekünk, ezúton is buzdítom egyházunk minden szolgálattevőjét és tagját erre a lelkületre.

Budapest, 2007. október 1.


dr. Szabó István
püspök

© www.reformatus.hu

Szeretettel.
Fogarasi Gábor
ref lelkész

Jaakov · http://sofar.uw.hu 2007.12.12. 05:43:57

Antiszemitizmus..és kontrasztok

Beszéljünk a tényekről:
Volt, van és lesz..

Mint már máshol írtam, sok zsidó között szolgálok .
Tapasztalom:
- Az idősebbek félnek a látható és növekedő jelenségek miatt, és visszavonulnak otthonukba.
- Egyre többen készülődnek és csomagolnak...El innen...
- a keresztény/keresztyén emberek többsége hallgat.
Újra hallgat....mindíg hallgat!

Az, hogy a gyülölet ővez minket :mindennapos. Naponta élem meg személyesen nemcsak a szemekben már, hanem a "beszólásokban", és bizony hajszál hijján fel kell olykor a kezem is emelni védekezésül.
Naponta akár többször is fröcsög felém a "büzsi" szó...

Bennem a félelem helyett egy nagy sajnálat és féltés van olykor.

Mi lesz ezekkel az emberekkel, ha egyszer Isten elé állnak?
Vagy Isten állítja meg őket?

Azokkal, akikkel egy hazában élek, és önmaguk megoldatlan problémáiért, a társadalmi feszültségekért mindíg és minden korban ugyanazokat teszik felelőssé.
Minket...

Mennyi és milyen bűnök sokasága az, amit az antiszemitizmus mögé rejt
egy ország, egy nép, vagy akár e világ is ?

Nem az én dolgom zsidóként a vádbeszéd elmondása emberek felett.
Kezünkben van Isten Törvénye, mely mindenkire egyaránt kötelező, vannak lelkészek, akik embereket , egyházakat, gyülekezeteket vezetnek.

Ők szóljanak meg végre minden BŰN ellen...
Hogy működhessen a Kegyelem..

(2007 szeptember hónapban Afrikában tapasztaltam:
- elfogadják és szeretik a zsidó népet, sőt Izraelt is.
- Nyugat Afrikában együtt ünnepeltük Szukkoth ünnepét
- Marokkóban az arab negyedben kipa volt a fejemen és egyetlen szót sem mondtak rosszat az ott lévő muszlimok...
- Casablancában a muszlimok öleltek, és Ramadán idején (zsidó fejfedővel a fejemen ) együtt vacsoráztunk...
(Afrikai írások, fotók: nisszi.uw.hu)

Más..:
- Elefántcsontparton találkoztam magyar zsidóval, aki a Holokauszt idején odáig futott...

Találkozásunk (2006) óta Jeshua HaMassiahban (Jézus Krisztusban) hívő zsidó...
Mindkét gyermekével és unokáival együtt..., melyről ez évben is bizonyságot tettek.

Kovács Dávid 2007.12.12. 07:59:08

Azt gondolom, nem népeket, népcsoportokat ítélnek el az Emberek,hanem az ellenük elkövetett bűnöket:pl.lopás, rablás, zsarolás,elnyomás,gyarmatosítási szándék, gyilkosság, stb... Ez nem antiszemitizmus...

xterx 2007.12.12. 11:35:31

Egyszerűsítsük le! Minden mondat, ami úgy kezdődik, hogy "A zsidók... (ezt meg ezt csinálják) - antiszemita; avagy amelyik úgy kezdődik, hogy A cigányok... (ezt meg ezt csinálják) - romaellenes. Mert nem arról szól, hogy vannak egyes emberek, akik egyes bűnöket elkövetnek, hanem arról, hogy van egy nép, amely... (ezt meg ezt csinálja).

Pázmány Attila 2008.01.19. 19:05:28

Sokat gondolkoztam azon, hogy leírjam-e a következő észrevételeimet. Aztán arra gondoltam, ha ez a ,,Szelidolajfa.blog.hu” célul tűzi ki a gyűlölet, a kirekesztés elleni harcot, akkor ide való az írásom. Még a múlt évben valaki leírta, hogy ki van téve csúfolódásnak vagy még sokkal rosszabbnak is az, aki zsidó fejfedőt visel. Az antiszemiták gyűlölik Isten népét és a zsidók jelképeit. Úgy látszik nekünk magyaroknak könnyebb megértenünk zsidó testvéreinket, mint gondolnánk. A www.vnegyed.hu/cikk.php?article=3934 internet oldalán egy olyan írásra találtam, ahol a cikk alaptalanul ,,Nemzeti érzelmeket kiaknázó” üzletekről beszél, azaz a magyarok nemzeti érzelmeit kiaknázó pénzszerzéssel vádolja meg a magyar árút forgalmazó üzleteket. A cikk szerzője ellentmondva magának, azt állítja, hogy ezek az üzletek még az állandó vevőkörnek köszönhetően is csak ,,vegetatív szinten” képesek működni, ,,a fejlődés csak álom számukra”, ezért nem egyszer csak ,,hobbiból fenntartott vállalkozások”, tehát nem mondhatjuk, hogy pénzszerzés céljából a nemzeti érzelmeket kiaknázzák. Sajnos magyarellenesség az, hogy a cikkben lejáratás és gúny tárgyát képezik a magyar üzletek, és azok akik ott vásárolnak. Írtam a honlap működtetőinek egy levelet:

Tisztelt Szerkesztőség!
A Vállalkozói Negyed ,,Nemzettudat jó áron - hazafias boltok" c. írását elolvastam a honlapon. Szeretnék hangot adni azon észrevételemnek, hogy a tájékoztatáson túl, ezzel a cikkel teret biztosítottak a gúnyolódásnak. Meglepetés számomra, mert azt hittem, hogy Önök tárgyilagosan tudósítanak, a cikknek pedig mintha lenne egy lejárató, gúnyos jellege. Ügy tűnik Önök gúnyolják azokat, akik magyarok, és gúnyolják azt, ami magyar. Önök magyarellenesek? Úgy látom a cikkből, hogy baloldaliak. A baloldaliak nem szabad, hogy gúnyosak vagy magyar ellenesek legyenek. Aki Magyarországon él nem szabad, hogy gúnyos vagy magyar ellenes legyen. Önök érthetetlenek. Miért gúnyolják a magyarokat? Miért beszélnek cinikusan arról, ami magyar? Gyűlölik a magyarokat? Kik Önök?

Választ nem kaptam. Bár az antiszemitizmust nem lehet összehasonlítani a magyarellenességgel a bűn súlyára nézve, én mégis párhuzamba állítom azt, amikor a zsidó vagy a magyar jelképeket csúfolják, és ellenséges hangnemben beszélnek akár a zsidókról, akár a magyarokról.

Pázmány Attila

K. Dávid 2008.01.20. 07:55:05

A Szűcs Teri beírását olvasva, reagálok: Egyszerűsítsük le a dolgokat: Ha rosszat mondanak a magyarokról, pláne, ha rosszat tesznek ellenünk, akkor ők magyarelllenesek, antimagyarok, tahát rasszisták... És mindez a saját Hazánkban, Magyarországon tapasztalható!

sekina 2008.01.20. 13:12:33

Kedves Mindenki!

Attila és kiváltképpen Dávid bejegyzése miatt írok.

Itt több dolog csúszik egybe.

Tény, hogy az önasonosságát/identitását, akár nemzeti, akár felekezeti szinten különbözőképpen élheti meg egy-egy ember. Van, akinek fontos, hogy megjelenésében, kifejezésiben újra és újra tudatosítsa, hogy ő mely nemzethet, felekzethez tartózik, a másiknak lehet, hogy mindez ugyanolyan fontos, de személyíségéből fakadóan, külsőségben és beszédében ez nem úgy jelenik meg, mint az előbb említett személynél. S persze olyan is van, hogy bennünk is változik ez a dolog, hisz megtörténhet (velem például így volt és van), hogy saját belső önazonoságunkban, akár nemzetiben, akár felekeztiben annyira megerősödünk, hogy már nem az az elsődlges, hogy református címmerrel járjak mindenhova, s persze olyan is van (pl. így teszek külföldön mindig), hogy egy kis címeres kitűzőt viselek a hajtókámon és örülök, ha nemzeti értékeimmel megismertethetek másokat.
El kell fogadni azt, hogy azért mert valaki külsőségeiben több jelképpel éli meg identitását, attól még nem nacionalista, de azt is, ha valaki nem így tesz, attól még szeretheti, sőt időnként még érzelmesebben, mint a másik.
Ha valóban szeretem a hazám, és felekzetem, akkor azt is hozzámtartozónak vallom és érzem, aki másképpen fejezi ki önazonosságát.

A vallási és nemzeti jelképpekkel azonban egyet nem lehet tenni, mert az ugyanolyan ocsmány, mint amikor meggyalázzák őket. Nem lehet felhasználni, vagy felhasználni hagyni, ócska, napi hamis politikai célokra őket. Hiszen éppen azért értékesek és fontosak a számunkra, hogy ne engedjük aprópénzre váltva belerángatni őket ilyenbe.
Másrészről ezek a jelképek és szimbólumok használata megvallás kell hogy legyen és nem lehet, sőt TILOS, hogy elhatárolódás, a másik eltaszítását jelentse.
Példákat mondok:
A II. világháború idején ilyen volt a: "keresztyén bolt, üzlet" felírat. Ez megvallás volt? Sajnos nem, hanem, jelentése : ez nem zsidó bolt.
Először poénosnak tűnhet a : "magyar vagyok, nem turista", de ha valaki végig gondolja, hogy mi ennek a jelentése, akkor az már egyátalán nem poénos.

Már írtam egyszer arról, hogy nem szabad azt a hazugságot elfogadni és ezt a mátrixot a nemzetünkre nézve terjeszteni: aki balos, az nem hazafi, a jobbos, az kirekesztő.
Mekkora hazugság ez és milyen ostoba! S mégis terjesztőívé válunk, mert ugye-e könnyebb így másokat és önmagunakt is meghatározni, csak hogy pusztító hazugság ez.

Rendszeres olvasója vagyok a kurucinfónak, amelyre itt hivatkozott valaki. A héten olyan cikkek jelentek meg, ahol egy fekete bőrű embert, nem azért mert valóban taszító, amit a médiában művel kritizáltak meg, hanem egyszerűen fáról szalasztott majomnak neveztek a bőrszíne miatt, még képeket is retusáltak mellé majom fejjel. Az országot ahonnan jött, Nigériát pedig egy az egyben rablótanyának írtak le.

Emlékszem nem sokkal a rendszerváltás után, Ausztria egyik legelitebb helyén a Wörthi tónál nyaraltunk. Az egyik park szélén egy táblára ki volt írva: "magyarok ne lopjatok". A szállodában minden pénzösszeg és fogalalás ellenében, mi mint magyarok az autóútra néző szobát kaptuk, a tóranéző helyett. Egyértelmű volt, hogy miért. Mi voltunk a csórikám, lopós magyarok (az ő cigányaik), figyeltek is minket.

A nemzeti érzés legnagyobb rákfenéje sokszor nem is a közöny, mert abból fellehet rázzni másokat, henem a gőg.

Fogarasi Gábor
református lelkész

Pázmány Attila 2008.01.20. 16:29:42

Kedves Farkas Gábor!

Valószínűleg én vagyok az az ,,Attila", aki miatt (is) íródott a ,,Kedves Mindenki". Úgy gondolom elbeszélünk egymás feje felett. Én mind egyet értek azzal is amit írtam, és azzal is amit Farkas Gábor írt. Nem zárják ki egymást, sőt nem is egy dologról van szó. Én felemeltem a szavamat az ellen, hogy gúny tárgyát képezte valami, ami magyar. Ezt a Szelidolajfa bűnnek tartja. Farkas Gábor pedig arról ír, hogy egyeseknek fontos kinyilvánitaniuk önazonosságukat, másoknak pedig nem, de mind a kettőt lehet jól és rosszul is. Így van! K. Dávidnak is igaza van. Gondolom a ,,TAGOK" a gyűlölet minden formáját elítélik.

Pázmány Attila

sekina 2008.01.20. 17:57:45

Kedves Attila!

Először is a nevem Fogarasi Gábor (eredetileg Fogarassy, csak elírták).

Én semmivel sem vádoltalak, ha valamit a "szemdre vetettem" volna, akkor úgy fogalmazom meg.
MAGA TÉMA, az ÖNAZONOSSÁG, amely a te bejegyzésedben és Dávidéban is megjeleni hozta elő belőlem, hogy én is megszólajak. Talán ezt oda kellett volna írnom az elejére.
Azt is meg vallom, hogy Dávid több véleményével nem értek egyett.

FOGARASI Gábor

Pázmány Attila 2008.01.20. 19:58:52

Kedves Fogarasi Gábor!

Hogy tudtam félreolvasni a nevedet? Hát ez szörnyű! Ha meg tudsz bocsátani, akkor bocsánatot kérek. Gondolom a válasz izgalmában figyelmetlen voltam, de persze ez sem menti. Amúgy most is egyetértek veled.

Pázmány Attila
süti beállítások módosítása