HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2008.08.23. 11:17 Nádori Gergely

A nyelv bűnei

A magyar közélet, a politika és a jogalkotás évek óta kínlódik azzal, hogy valamiképpen megfogja, meghatározza a gyűlöletbeszédnek nevezett tevékenységet. Nincs könnyű dolga, hiszen folyamatosan egyéb jogok korlátozásába ütközik, olyan jogokba (pl. szólásszabadság), amik szintén nagyon fontosak. Nem szeretnék a vitának ehhez a részéhez hozzászólni, de érdemes lehet megnézni, mit mond minderről az Írás.

Jézus a kicsit szójátéknak tűnő kijelentését miszerint: Nem az fertőzteti meg az embert, a mi a szájon bemegy, hanem a mi kijön a szájból, az fertőzteti meg az embert. Később a tanítványok kérésére részletesen el is magyarázza, eképp:

A mik pedig a szájból jőnek ki, a szívből származnak, és azok fertőztetik meg az embert.
Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanubizonyságok, káromlások.
Ezek fertőztetik meg az embert; de a mosdatlan kézzel való evés nem fertőzteti meg az embert.

Elég kemény lista. Jakab levelében talán még radikálisabb:

A nyelv is tűz, a gonoszságnak összessége. Úgy van a nyelv a mi tagjaink között, hogy megszeplősíti az egész testet, és lángba borítja életünk folyását, maga is lángba boríttatván a gyehennától.
Mert minden természet, vadállatoké, madaraké, csúszómászóké és vízieké megszelídíthető és megszelidíttetett az emberi természet által:
De a nyelvet az emberek közül senki sem szelidítheti meg; fékezhetetlen gonosz az, halálos méreggel teljes.
Ezzel áldjuk az Istent és Atyát, és ezzel átkozzuk az embereket, a kik az Isten hasonlatosságára teremttettek:
Ugyanabból a szájból jő ki áldás és átok. Atyámfiai, nem kellene ezeknek így lenni!

Úgy tűnik a Szentírás álláspontja egyértelmű a gyűlöletbeszéd kérdésében.

Hogy miért most került ide ez az írás? Azért mert állami ünnepünkön negyven fiatal úgy döntött elmegy megverni a közelben lakó romákat. Az egyik csoport kővel dobott fejbe az ablakon át egy 12 éves kislányt, aki életveszélyesen megsérült. Vajon megtörténhetett volna ez, ha egy éve nem  cigányok bűneitől és a velük szembeni jogos önvédelemtől lenne hangos az ország?

Atyámfiai, nem kellene ezeknek így lenni!

19 komment

Címkék: roma evangélium gárdák aug20


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr63628964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommygun 2008.08.23. 14:52:30

Íme, a hamis tanúbizonyság ékes példája. Mielőtt ilyeneket írsz, el kéne méláznod azon hogy amit Jézus mondott, az bizony a te szádra is vonatkozik, és hogy nem találtatik-e könnyűnek ami abból kijön.

miklosihcsaba 2008.08.24. 16:36:24

A magyar közélet és a politika nemhogy megfogni képtelen "a gyűlöletbeszédnek nevezett tevékenységet", hanem egyenest generálja azt kedves Nádori.
És vigyázat: "aki a korszelemmel házasodik össze, az csakhamar megözvegyül" (Huber W.). A PC a ma korszelleme. Political correctly. Sokan a "politikai korrektségnek" , illetve ennek látszatának rendelnek alá mindent. A tömegmédiának becézett "központi nyelvelosztó" (Végh Attila) mintegy igazolja Wittgensteint, kiszerint beszédünk határai egybeesnek világunk határaival. Ugyancsak őt igazolja a PC-t kiagyalók, fenntartók, irányítók, működtetők világának pontosan körülrajzolható határai. S e határokon belül ama moralizmus a mérce, amiről a Lettre 1999. téli, 35-ik számában olvashattunk Tzvetan Todorov megfogalmazásában. (Az új moralizmus)
www.c3.hu/scripta/lettre/web/index.htm

Nádori Gergely 2008.08.24. 17:36:17

Kedves Csaba,

Amikor gyűlöletbeszédről van szó, akkor nem PC-re gondolok. Nem arra, hogy a kövéreket ne nevezzük így, mert az bántó és a Télapó helyett inkább a Télszemély legyen a használatos.
Gyűlöletbeszéd az olyan beszéd, ami gyűlöletre uszít. Az olyan beszéd, ami szerint egyes embertársainkat ki kell iktatni, ki kell írtani, meg kell rendszabályozni. Gyűlöletbeszéd az, ami cigánybűnözésről és eltaposandó férgekről szól.

K.D. 2008.08.24. 21:05:45

Úgy hallottam, ennek sok-sok előzménye volt (a romák általi atrocitások),amiről a kormánypárti sajtó mélyen hallgat...
Más meg azt mondja, mindkét fél roma volt...
Hol az igazság?
Melyik sajtóorgánum mond igazat?

tommygun 2008.08.25. 00:58:42

"Gyűlöletbeszéd az, ami cigánybűnözésről és eltaposandó férgekről szól."

Íme ifj. Hegedűs Lóránt balliberális verziója.

K.D. 2008.08.25. 20:48:31

Nem értem,hogy jön ide Hegedűs Lóránd?
Ő lenne éppen balliberális?Vagy Ő mondta volna ezt?
Mellesleg van cigánybűnözés...Egyre bátrabban állítják hivatalos helyen is...Pl. Rendőrök is.
Mert pl.olvasni, hallani lehet több helyen(sajtó),hogy pl. a színesfémlopás, és az, hogy kést hordanak maguknál, nem a magyarokra jellemző...
Ők szoktak késelni...
Vannak , persze kivételek, akik beilleszkedtek a társadalomba, és betartják a normákat...

kisöreg · http://egipeloton.blog.hu 2008.08.25. 20:56:05

én pedig úgy hallottam és tapasztaltam, hogy nem is magyar az ember, ha nincs nála minden nap kés/bicska. egyébként egy kimondottan markáns politikai nézeteket valló kollégám azért járt bíróságra, mert egy kardméretű késsel hadonászva üvöltözött az utcán, miközben a nemzetet eláruló polgártársait akarta móresre tanítani nevezett szerszámmal.

tommygun 2008.08.26. 00:37:22

Igen, meg van olyan is aki szerint az az igazi magyar férfi aki napi 50 cigarettát szív és a mellkasára rá van tetoválva hogy MARI meg ANYÁM :))
Megdöbbentő, hogy teljesen ellenkező előjellel ugyanaz a mentalitás működik: mindkét szélsőség lábujjhegyre áll és azt erkölcsi magaslatnak képzelve lenézi a másikat.
A gond az, hogy a politizálást amúgy keresztényietlennek tartó szerző azt a politikát látszik képviselni, ami sajnos nem a probléma megoldására törekszik, hanem már régen annak részévé vált.

kisöreg · http://egipeloton.blog.hu 2008.08.26. 05:45:37

tommygun mondja:
"és a mellkasára rá van tetoválva hogy MARI meg ANYÁM :))"
valamint a Fradi vagy Fradika, elvégre hogy festene ott az MTK?

de mondja ezt is:
"Megdöbbentő, hogy teljesen ellenkező előjellel ugyanaz a mentalitás működik: mindkét szélsőség lábujjhegyre áll és azt erkölcsi magaslatnak képzelve lenézi a másikat."
Tökéletesen egyetértek. Ugyanakkor megdöbbentőnek és elkeserítőnek tartom, hogy jónéhányan csak politikai irányokba tudnak helyezni olyan kérdéseket, aminek ehhez semmi köze: nem szimpatizálsz a zsidókkal?, utálod a melegeket?, hiszel istenben? akkor te jobbos vagy (meg fasiszta/náci [a kettő nem ugyanaz])! homoszexuális vagy? zsidó vagy? elítéled a cigányok elleni erőszakot? akkor te csak balos/liberális (a kettő nem ugyanaz) lehetsz! Az meg már csak hab a tortán, hogy csak az lehet magyar, vagy az a magyarabb, aki egy adott politikai oldalhoz sorolja magát (lásd ezen az oldalon az egyik kommentet [Aldás. Békesség?]: "...ettől gondolom én magyarabbnak magamat,(jobboldali)..."). Röhejes.
Másrészt nehezen tudom elképzelni, hogy az, aki fennhangon cigánybűnözésről orál, az a bírósági tárgyaláson felszólalna, hogy a tekintetes bíróság súlyosabb ítéletet szabjon ki az elkövetőre, mert az cigány. Azt meg még nehezebben tudom elképzelni, hogy enyhébb büntetést kérjen ugyanebben az esetben, ha az elkövető igaz magyar magyar. Ha valaki meglopja, megtámadja stb a másikat, az szimplán egy aljas bűnöző, akár angol, akár cigány, akár magyar az illető. Semmi különbség közöttük.

K.D. 2008.08.26. 08:25:06

Hát igen, a bűnöző az mindenképp bűnöző, ha cigány, vagy magyar, akkor is, és megérdemli büntetését.
De azok, akik nem élnek olyan faluban, városban, ahol a cigányok útonállását, verés, lopás, rablás, stb...(pl. Borsod A.Z.megye)naponta tapasztalják,kiskorú bandáktól is...,nem lennének ennyire elfogultak velük szemben, és nem lennének melldöngető kisebbségvédők.
Én pl. sosem hallottam olyanról, hogy magyar család foglalta volna el cigány család házát,önkényesen. Fordítva sok ilyen eset van...
És mert az ilyen esetek fájnak nekem, abból gondolom, hogy "magyarszívűbb vagyok",mint a kisebbségeket mindenáron,pozitívan diszkrimináló "hozzászólók"...
És itt nincs külön mérce: azonos jogok, és azonos kötelességek, és normakövetés...
Mert, ugye, a cigány is összetart.És senki ne vegye zokon, ha Magyarországon a magyar is összetart! Ideje volna már...
Aki ennyire védi őket, az menjen közéjük, misszióba.
Sok keresztény roma:megoldás lenne, talán...

miklosihcsaba 2008.08.26. 11:45:42

Igen, a misszió a megoldás.
Utóbbi hetekben Erdélyben jártam. Több településen is láttam, s beszélgettem keresztyén testvérekkel - cigányokkal -, akik a hitre jutás után nemcsak bensőleg, hanem külsőleg is újjászülettek. Érdemes megnézni az erdővidéki Apáca, Ürmös, Bölönpataka azon cigánynegyedeit, ahol keresztyének laknak. MINTA a szomszédságukban élő nem hívő cigányságnak (nemcsak!). Igaz, református egy se akad köztük, pünkösdisták, jehovisták zömében.

tommygun 2008.08.26. 14:41:15

Úgy tudom Erdélyben a segélyezés is egészen más rendszer szerint működik. És helyszíni beszámolókból - elhisszük vagy nem? - azt is hallottam hogy ha cigány lop, akkor nem a RomNet meg a jogvédők jönnek kirekesztésről nyavajogni, hanem a baltás fiúk a magyar (székely) végről. Ez nem tudom mennyire hihető, mindenesetre tény hogy az ottani rendszer jobban működik. Dehát nálunk a jogvédők miatt minden kezdeményezés, ami a cigányok baját nem a rasszista kirekesztő fasiszta magyarok általi diszkriminációban látja, eleve kudarcra van ítélve.

miklosihcsaba 2008.08.26. 15:02:51

A baltás/bicskás székelyek kontra cigányság = urban legend. Mint ahogy nagyon sok székelyekkel kapcsolatos "helyszíni" tudósítás is...de ez OFF

S ha már OFFolunk: erőst nagy segítség kellene: a lányomnak albérlet a Ráday-Práter utca környékén sürgősen...
Cím: miklosicsaba@gmail.com

xterx 2008.08.26. 15:34:43

Elkalandoztak a politikába+cigányozásba a kommentek, de sztem Nádori szerzőtárs lényegében arról ír, hogy az agresszív beszéd agresszív tetteket is szül.
Vajon, Tommygun, miért dobtak fejbe kővel az ablakon át egy számítógépező cigány kislányt?
Mivel ez nem egy társadalmi megoldós, hanem hittel foglalkozó blog, mi nem azon filózunk, hogy milyen alkotmányváltozás (ne) legyen, hanem hogy a szívbéli és szájon át terjedő gyűlöletet mi tudja megakadályozni. Az ellenszer keresztény neve Jézus. Ez mindenfajta gyűlöletre, verbális és egyb agresszióra vonatkozik.
Csaba: feldobtam az iwiwre az albérlet-témát, ha le vmi, szólok.

K.D. 2008.08.26. 22:20:47

Kedves Szűcs Teri!
Ön egyedül csak azt a 12 éves cigánylányt sajnálja? És a 100-nál is több magyar áldozatról nemis tud?Persze,
természetesen én is sajnálok minden áldozatot,agressziót elszenvedőt...
Pláne, ha gyerek...
Azt a sok-sok megvert és kirabolt magyar gyereket, és felnőttet is, akiket pl.12 év alatti cigány gyerekek hada támad meg...Pl. Borsodban...
Ilyenekről hogy-hogy nincs tudomása?

xterx 2008.08.26. 22:56:30

1. Sajnálom.
2. Van tudomásom.
3. Miért kell az áldozatok kapcsán vagy-vagy alapon gondolkodni? Én pl. nem teszem, vagy legalábbis igyekszem.
4. K. D. viszont mintha nem igyekezne.

B. 2008.08.26. 23:48:16

Az alábbi történetet egy barátunk mesélte egy cigány barátjáról, akit rendszeresen látogatnak. béla egy kis faluban él, magyar szomszédja folyamatosan cseszegette, egy idő után eldurvult a viszonyuk. Béla ivott, hőzöngött, odacsapott valamiért. Nem történt komoly sérülés, 8 napnál korábban gyógyuló. A cigány ember 1év 6 hónap felfüggesztettet kapott. Majd megint csinált ennél nem nagyobb balhét, most 2 és fél év börtönbüntetését tölti.
Ez az ember dolgozott, eltartotta a családját, hajnali 4-kor kelt, hogy az ország másik felére menjen autópályát építeni. Felesége most ott maradt 3 gyerekkel, dolgozik ő is, kaszálja hajnaltól estig az autópályák meletti füvet. (ezek nem költői túlzások)
Figyelmükbe ajánlom ezt a történetet a cigánybűnözésre érzékenyeknek, ím egy szép példa hogy a törvényhozás milyen példásan jár el. talán nem kellene cigány kisgyerekekre köveket dobálni, higgyék el a igazságszolgáltatás is megteszi.

Semmilyen sérelem nem legitimizálja a megfélemlítést és/vagy a pogromot. És jellemző módon, amikor valakik a kezükbe veszik az igazságszolgáltatás jogát, akkor a legártatlanabbak szenvednek.

tommygun 2008.08.27. 02:54:04

"Az ellenszer keresztény neve Jézus."

Jobb lett volna ha ehhez tartjátok magatokat, és nem álltok be a cigány fajvédők szekértáborába. Ennek a blognak, és szerzői szavahihetőségének azt hiszem annyi.

miklosihcsaba 2008.08.27. 08:14:09

Hadd meséljek el egy történetet. Egészen friss, augusztus 7-én történt, a déli órákban. A feleségemmel. A történet helyszíne egy Vas megyei falucska, közel az osztrák határhoz, pontosabban Nárai a neve. Feleségem autóval tartott hazafele, a házunktól kb. kétszázötven méterre van egy hidacska. A híd mindkétfelén tizenéves magyar fiúk biciklin üldögéltek, az egyiken kettő is. Felesegém, mikor közelített feléjük, figyelmeztetésképpen dudált, s mikor mellettük elhaladt, az egyik beintett a kezével, hogy kapja be, mire feleségem visszaintett (szerintem rosszul tette). Nos, miután hazaért, a kaput kinyitotta, az autóval beállt, a kapu előtt megjelent a hídon lévő magyar csapat (hét-kilenc), és kórusban szidalmazni kezdték feleségemet, az alábbiak szerint: mocskos román kurva, szopjál le, a nyakadat elvágjuk, húzzál az oláhokhoz haza a férjeddel együtt, mindannyiatokat kinyírunk. Ezek után a feleségem a rendőrséggel ijesztgette őket. Miután a kaput megrugdosták és leköpdösték a magyar fiatalok, odébb álltak. Korai volt feleségem „öröme”, mert húsz perc múlva a hangadó magyar fiatalember, úgy húszéves forma, visszatért, és cifrábbnál cifrább szidalmazásba kezdett, mintegy megismételve a korábbiakat, hogyaztmondja: nyakát elvágja, megbassza s húzzon a mocskos román kurva haza. Itt jelezném, hogy 18 éve élünk a falucskába, soha senkivel semmiféle összezördülésünk nem volt, úgy érezzük, hogy beilleszkedtünk a falu közösségébe, úgy érezzük, hogy be is fogadtak. A történet ott folytatódik, hogy hazaértemkor, látván feleségem riadtságát, ijedtségét, kihívtam a rendőrséget, előadtuk a történteket, feleségem pontos személyleírást adott, mitöbb megjelölte azt a házat, ahol a fiatal magyar csapat tanyászik, mire a magyar rendőrség két oszlopos tagja széttárta kezeit, s a törvény adta tehetetlenségükre hivatkozva odébbállottak.
Ennyi a történet. Rá két napra Erdélybe utaztunk – itthonból otthonba -, s vártuk a telefon csörrenést, hogy esetleg a ház ablakait nem-e verték be, netán nem-e gyújtották fel. Haza érkezvén megnyugodva láttuk, semmi ilyen nem történt.
A történet kapcsán minduntalan az a kérdés foglalkoztat: honnan ennyi gyűlölet a társadalomban, a közösségekben s egyáltalán az emberekben? Miből táplálkozik, mitől újul meg egyre-másra a gyűlölet?
süti beállítások módosítása