HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2008.06.12. 11:52 xterx

A menekültek és az emberi méltóság

A cím talán mást ígér - egy tegnapi esemény kapcsán hozom szóba. Van-e az olvasók közt valaki, aki meg tudná magyarázni, hogyan történhetett meg, hogy számos menekültnek Debrecenben több hónapon keresztül nem adták át - még az erre vonatkozó kérvényüket is visszautasítva -, az ún. oltalmazotti státuszhoz járó személyazonossági okmányokat - pedig ezt a státuszt már megítélték nekik? Közülük négyen végül a 30 méter magas átjátszótorony tetejére felmászva tiltakoztak. A hétköznapi hírolvasó számára ez hivatali időhúzásnak tűnik, ami az amúgy is számtalan meghurcoltatást megélt menekültek további megalázását jelenti. Engem mindenesetre nagyon megrázott, hogy idáig fajultak a dolgok Debrecenben.
    Az MRE-nek van menekültmissziója, érdekelne pl. az ott dolgozók véleménye erről a történetről.
    A sajtóban az erről szóló híreknek még két verziója létezik: "munkát követeltek" (igen, mert iratok nélkül nem járhattak ki dolgozni), "menekült-státuszt követeltek" (az jobb, mint oltalmazottnak lenni - de ha még az oltalmazotti irataik se voltak meg...).
    A pontos és átlátható törvénykezés és ügyintézés elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy ne csorbuljon tovább a menekültek emberi méltósága.

(Mi ez a státusz? "A menedékjogról szóló törvény szerint a Magyar Köztársaság oltalmazottként >>kiegészítő védelemben<< részesíti azt a külföldit, aki nem felel meg a menekültkénti elismerés feltételeinek, de fennáll annak a veszélye, hogy származási országába történő visszatérése esetén őt súlyos sérelem érné. A törvény szerint nem lehet oltalmazottként elismerni azt a külföldit, akiről megalapozottan feltételezhető, hogy nemzetközi dokumentumokban meghatározott, béke elleni, háborús vagy emberiesség elleni bűncselekményt követett el, vagy olyan bűncselekményt, amelyre a magyar jog ötévi vagy azt meghaladó szabadságvesztés büntetés kiszabását rendeli. Nem lehet oltalmazott az sem, aki az ENSZ céljaiba és elveibe ütköző bűncselekményt követett el vagy akinek a Magyar Köztársaság területén való tartózkodása a nemzetbiztonságot sérti. Az oltalmazotti kategória az európai uniós irányelvekben szabályozott kiegészítő védelmet jelent, így az unió minden államában ismert ez a státusz.")

57 komment

Címkék: hír befogadás menekültek maimagyar paranoland


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr90516243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\'Dib 2008.06.12. 13:56:39

Szarok a menekültek emberi méltóságára. Majd, ha Magyarországon mindenkinek az emberi méltósága rendben lesz, esetleg megengedhetjük azt a luxust, hogy a menekültekkel foglalkozunk.

Madnezz 2008.06.12. 14:03:58

Nekem eleve gyanús az az ember, aki nem magyar mégis ide akar 'menekülni'.

arpeen2 2008.06.12. 14:04:03

Egyetértek, továbbá irigylem akinek ez a legnagyobb problémája.

rockjano 2008.06.12. 14:05:34

Mélyen nem értek egyet az elöttem szólóval.
Csak akkor lehet nekünk méltóságunk ha azt másnak is megadjuk pláne a nállunk menekültként lévőknek. Tessék tisztelni mások méltóságát. Egyáltalán nem értem miért kell hónapokon át várakoztatni akárkit is egyébként.

És kedves Muad ... mi a baj a te méltóságoddal??? Ez enyém OK.

jano

midnight coder 2008.06.12. 14:05:59

Nem az a kérdés hogy miért nem kapták meg az igazolványt hanem azt hogy miért fogadunk be minden afrikait aki csak úgy gondolja hogy itt akar szerencsét próbálni.
Menjenek a nagyon demokratikus amerikába. Ja, hogy oda be sem engedik...

Muad\\'Dib 2008.06.12. 14:08:27

rockjano 2008.06.12. 14:05:34
Nem gondolom, hogy a menekültekre kéne pazarolni az én adóforintjaimat, ha feltétlenül feleslegesen el akarják költeni, akkor már inkább a Mo-i csöveseknek adják. Ennyi...

rijk 2008.06.12. 14:09:34

A menekultek meg nem ismerik Magyarorszagot. En a kommentek alapjan azokat nem ertem, akik magyarkent Magyarorszagra haza akarnak koltozni. Dehat biztosan nem tudjak, mit cselekszenek...

Muad\\'Dib 2008.06.12. 14:09:38

Másrészt, ha a menekültnek nem tetszik a sok várakozás és ingyenkajálás akár haza is mehet, vagy választhat egy szimpatikusabb országot.

xterx 2008.06.12. 14:09:50

Aki látott már menekülteket közelről, az tudhatja, hogy többnyire nem szerencsét próbálni jönnek, hanem súlyos helyzetek elől - háború, éhínség - menekülnek. Ezek az emberek bejáratott utakon tartanak otthonról normális befogadó országok felé. Az a minimum, hogy átláthatóvá tesszük, hoy itt milyen jogszabályokra, lehetőségekre számíthatnak.

Nemértitek 2008.06.12. 14:11:17

Arról van itt szó, hogy Debrecenbe Fidesz van, és ott tiporni emberi méltóság. Budapesten szarrá verni parlamenti képviselő, parlamentben kiröhögni, nem tiporni emberi méltóság. Debrecen megrázó, elfajuló, nem méltó.

bruti 2008.06.12. 14:14:21

vicces, hogy alig 24órával egy magyar katona meggyilkolásának hírére tényleg ezekkel kell foglalkozni.
Hagyni kellett volna, hogy leugorjanak, nem itt élősködni az adófizetők pénzén, tessék hazamenni afganisztánba ott van munka, vannak papirok....

xterx 2008.06.12. 14:17:58

Bruti, te hogyan látod a két hír kapcsolatát? Az afgánok eljöttek, mert háború van náluk; a szegény magyar katona azért ment oda, mert ott háború van, Nato, stb...

gilmore 2008.06.12. 14:18:11

Ki a sz@rt érdeklik a menekültek? Menjenek haza!

Muad\\\\\'Dib 2008.06.12. 14:19:44

szucsteri · szelidolajfa.blog.hu/ 2008.06.12. 14:09:50
Aha, és azt ellenőrzi valaki ,hogy ez a drága menekült két héttel az ideérkezése elött nem egy Kalával kergette a másik törzsbelit és lövöldözött halomra gyerekeket?
Ugye jól gondolom ,hogy nem. Márpedig én azon a véleményen vagyok, hogy inkább senki ,mint néhány tömeggyilkos.

xterx 2008.06.12. 14:24:15

Kérlek, olvasd el a bejegyzés alján a jogszabályt az oltalmazotti státuszról.

Továbbá: ahhoz, hogy ne "a mi pénzünkön" tengődjenek a menekültek, hanem tudjanak munkát vállalni, iratok kellenek. Ezért másztak az afgánok a toronyba.

bruti 2008.06.12. 14:26:58

szucsteri :)
a válasz Muad kommentjében rejlik, megoldás... papirdobozba becsomagol afgán menekült..s visszaposta Afganisztánba :)))

Ide jön megjátsza a menekültet, felmászik, zsarol, hogy papírokhoz juthasson, hol élünk?????
Lehet otthonról azért jött el mert már nem kapott mint bombagyáros munkát... na kössz ebből nem kérek, az én adómból ugyan ne etessem már az ilyen csürhe népséget, szép nagy a világ, lehet menni máshova is !!!!!

bruti 2008.06.12. 14:28:52

az afgánok azért másztak a toronyra, mert ZSAROLTAK! otthon ha valami nem tetszik jön az AK vagy a bomba... nem dolgozni akar az, hanem papírokat, nehogy elkelljen mennie innen!!!

leszereltem volna a létrát is maradjanak odafent :)))

bruti 2008.06.12. 14:30:17

ha engednek a zsarolásnak akkor mi lesz a következő?
Bárki megteszi megkapja amit akar???

Mi magyarok még ha tüntetünk is csak az arcunkba nevetnek!

xterx 2008.06.12. 14:31:28

Bruti, így könnyű ám! Ha eldöntöd, hogy minden afgán szemét, minden menekült hazug stb., akkor nem kell semmin gondolkodni és senkivel törődni!

xterx 2008.06.12. 14:32:15

A papírok jártak nekik, hisz a státuszt megkapták, csak az ahhoz tartozó igazolványt nem. erről szól a történet.

Muad\\\'Dib 2008.06.12. 14:32:18

szucsteri · szelidolajfa.blog.hu/ 2008.06.12. 14:24:15
Nem a jogszabályra vagyok kíváncsi... De áruld már el, hogy te hogy ellenőriznéd tagja volt e otthon valamelyik miliciának, amikor te is azt mondod, hogy a káoszból érkezik? Kiutazol és körbekérdezel? Tehát továbbra is fennáll amit mondtam...

boblukzgrada 2008.06.12. 14:32:27

számtalan magyart fogadtak be nyugat-európai országok, usa, kanada, ausztrália, stb. azért mentek oda, mert itthon tarthatatlannak érezték a helyzetüket politikai v gazdasági okból. mondhatjuk úgyis, h méltóságukban érezték sértettnek magukat. ezeket az embereket ott befogadták, és nem fordították vissza. erre bizonyíték ezen országok jelentős magyar kolóniája.
kedves kirekesztők, jobb lett volna, ha ezek az országok anno visszatoloncolják a disszidens magyarokat, h a kommunista rezsim utána meghurcolja őket?
tessék kérem így gondolkodni azokról a szerencsétlenekről, akik kénytelenek voltak elhagyni a szülőföldjüket. nem jókedvükből jönnek.
talán kicsit off, de van olyan ismerősöm, akit a vidéki angliában leköptek, és megvertek, mert magyar volt, értsd: a helyieknek egy büdös idegen.

Muad\\\\\\\'Dib 2008.06.12. 14:35:23

boblukzgrada 2008.06.12. 14:32:27
Értem, tehát az egymást halomra ölő afriaki törzsek mészárosai és a kommunizmus elöl menekülők között párhuzamot kell vonni. Szerintem meg nem...

Baszkurátor 2008.06.12. 14:36:01

@ szucsteri · szelidolajfa.blog.hu/ 2008.06.12. 14:24:15

Az egy dolog, hogy nekünk sincs munka.De ugye azért Te sem hiszed, hogy Gipsz Jakab afgán menekült holnaptól mint CNC esztergályos, nehézgépkezelő vagy teszem azt köztisztasági szakmunkás akarja a pénzét megkeresni.Mert én nemhiszem.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.06.12. 14:36:11

bruti - majd ha felnőttél, szólj hozzá a nagyok dolgához. addig tessék visszamenni tom&jerryt nézni

bruti 2008.06.12. 14:37:37

szucsteri

zsarolással céltérni jobb??????
mehettek volna máshova is... de mi már schengenhez csatlakoztunk, EU tagállam lettünk, remekül lehet vegyülni közöttünk, ha vannak papírok bármikor beutazhatunk bármely nyugati államba
sorolhatnám előnyeinket....

vajh miért nem az államokba mentek??? ja mert onnan azonnal kvantanamóba vitték volna öket terrorizmusért??? :-))))))))))
igaz, jöjjenek mégtöbben, zsaroljanak a cél érdekében minket :)

Muad\\\\\\\\\\\\\\\'Dib 2008.06.12. 14:44:24

bruti 2008.06.12. 14:41:54
Mondjuk erre a blogra is felesleges hivatkozni amit írtál, mert annál görényeb blog kevés van...
És teljesen független a témától ráadásul.

román patkány · http://www.pina.hu 2008.06.12. 14:51:52

Korábban láttam egy műsort a menekültek szállásáról, legjobban egy börtönre emlékeztet, és ezek szerint sokan úgy is tekintenek rájuk mint bűnözőkre.

Nem értem, miért.

Attól hogy valaki el kényszerül hagyni a hazáját, attól még nem bűnöző. Hogy azért jönnek ide mert Shengenhez tartozunk? Tudnék még említeni egy közép-európai népet amelyik úgy tekint Nyugat-Európára mint a Messiásra (valyon melyik lehet az?).

Szóval nem hiszem hogy egy átlagos menekült bármilyen szempontból rosszabb lenne mint egy átlagos honpolgár, legfeljebb szegényebb és kiszolgáltatottabb.

Azt pedig meg kell érteni, hogy a szegénység és kiszolgáltatottság nem ad okot arra, hogy valakit lenézzünk.

midnight coder 2008.06.12. 15:02:13

A gond az hogy teljesen vadidegen kulturából érkezik, az ő időszámítása úgy 500 évvel korábbra van állítva. Mi 56-ban kb. ugyanolyan európai emberek voltunk mint azoknak az országoknak a lakói akikhez mentünk. Odaát a legtöbb magyar megbecsült tagja lett a társadalomnak, nem követtek el becsületgyilkosságokat, nem akartak iszlám törvénykezést bevezetni és nem gyújtottak fel autókat mert szar volt az életszínvonaluk.

A másik gond az hogy valóban nem tudhatod hogy miért jött, és ha már felrobbantott egy bombát a 7-es buszon akkor késő filózni azon hogy talán mégsem ok nélkül üldözték odahaza...

Reggie 2008.06.12. 15:20:01

román patkány · www.pina.hu 2008.06.12. 14:51:52

nem, de potencialis bunozo. Mar csak a helyzete miatt is, hisz nincs semmije, tehat hajlamosabb a bunozesre is.

erőspista 2008.06.12. 15:22:26

Úgy látom nem könnyű kenyér a címlapos jelenlét, azért hajrá ! :)

Látom vannak itt keményre edzett arcok, ha bele lehet rúgni a szerencsétlenekbe.

56-ban is mondhatták volna azok ott nyugaton, hogy nehogy má', ezek a hunok nyereg alatt a húst, meg különben is kommunista mindegyik, csak megjátsza a szabadságharcost. Nem tették, talán mert volt és használták az agyuk, ahol végigfutott más is, mint a vegytiszta korlátoltság.

tommygun 2008.06.12. 15:29:47

Valami mindig gyanús az ilyen "menekültekkel" kapcsolatban. Szerintetek hogyan lehet Afganisztánban összeszedni azt a több (tíz)ezer dollárt, ami az Európába jutáshoz szükséges? Takarékoskodással, mi? Senki sem hívta őket, nem szeretnek minket és mi sem szeretjük őket, menjenek haza a burkás anyukájuk mellé.

xterx 2008.06.12. 15:34:35

Nemértitek-nek egy pozitív debreceni példa, a többieknek egy kis gondolkodnivaló:
infovilag.hu/hir-9699-menekult-gyermekeknek-az-legjobb-ha.html

tommygun 2008.06.12. 15:34:56

Apropó, az meg külön vicces ha egy magát kereszténynek valló blogger kiáll azokért, akik halállal büntetik a kereszténységre való áttérést. Elhiszem hogy a kereszténység nem egy életigenlő vallás meg aki kővel dodb vissza kenyérrel, de ez a nagy protestáns muszlim-barátság olyan mintha megdobnak kővel mire ti még jobban fejbevágjátok saját magatokat.

xterx 2008.06.12. 15:38:09

Tommygun,
1. a keresztény vallás tipikusan NEM azt hirdeti, hogy aki minket gyűlöl, azt nekünk is gyűlölni kell;
2. az iszlámon belül számos irányzat van, nem mind militáns, sőt, sokan épp a militáns iszlám elől menekülnek az arab világból;
3. nem minden menekült muzulmán.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.12. 15:43:58

Hűűű basszus igazán mélységesen remélem az itt kommentelők felének, hogy kerüüljön egyszer olyan helyzetbe, hogy el kell menekülnie otthonról, majd a "befogadó" országban egy koszos adócsaló/tolvaj/műveletlen parasztnak titulálják. Gondolkozzatok már néha.

Én speciel konditeremből ismerek egy afgán menekült srácot, teljesen jól megállja a helyét itthon. Magyarból is kevés annyira rendes embert találni, mint ő. Na mindegy sztereotípiákkal nem harcolok, nincs esélyem.

Tommy 2008.06.12. 15:47:39

Másfél évet töltöttem Afgamisztánban katonaként.Azok a helyi lakosok,akik dolgozni akartak,azok találtak munkát a saját országukban is.Nem véletlen,hogy a NATO és az EU önti a pénzt abba az országba.Afganisztánban most nyugatbarát kormány van,szóval akit ott üldöznek az tálib szimpatizáns.Akkor miért is kellene befogadni őket??Takarodjon haza mindegyik,ha kell,annak a 4-nek én fizetem ki a repülőjegyét!!!!

Muad\\\\\\\'Dib 2008.06.12. 15:48:22

erőspista 2008.06.12. 15:22:26
Örülünk, hogy te is write only módban vagy. Fennt le van írva, hogy ne keverd már az afrikai kiírtom a fél kontinenst törzsi villongást egy forradalommal.
Egyébként akkor is azt mondod, hogy szegény menekült, ha történetesen kiderül két év múlva, hogy lelött otthon néhány nőt meg gyereket? Mert volt már példa ilyen apróságokra máshol...

tommygun 2008.06.12. 15:49:08

1) Ez így van, ezért maradt a kereszténység alul az iszlámmal szemben még Európában is :)
2) Hát persze. Nem ám gazdasági okokból, ugyan. Sajnos fordítva igaz: sok muszlim azért jön Európába, mert a fene nagy toleranciánk miatt sokkal könnyebb militáns muszlimnak lenni mint odahaza. De ez mindegy is, a lényeg: Magyarországra muszlim ne tehesse be a lábát. Nem kell ugyanazokat a hibákat elkövetni, mint Nyugat-Európában, ahol már azt követelik hogy az üres templomokat alakítsák át mecsetté.
3) Itt konkrétan muszlimokról van szó. Persze ha a lefejezés elől menekülő keresztények az érintettek, nem szóltam :)))

midnight coder 2008.06.12. 15:49:08

szucsteri: Ja, Pl. tanulnak kémiát így nem lesz gond felrobbantani a gyerekedet a 7-es buszon...

midnight coder 2008.06.12. 15:51:17

Amúgy Pl. semmi kifogásom az ide bevándorló kínaiak, koreaiak, stb. ellen. Afrikaiak és iszlámisták ne jöjjenek.

Sünbáló 2008.06.12. 15:55:21

Nékem az tetszett a legjobban hogy csak azok kapták meg az áhított papírt akik felmásztak a "csoportból", akik nem mertek vagy tériszonyuk van esetleg azok nam kaptak semmit sem :-)
Ez az igazi Hungarikum Pofátlanság :-) Akkor már miért nem mindegyik.?.?.?

bruti 2008.06.12. 16:01:28

csak annak kell menekülnie aki rosszat tett :-)) azaz tálib

bruti 2008.06.12. 16:05:45

beszállok a repjegy megvásárlásába :)

xterx 2008.06.12. 16:07:27

Kedves olvasók! Lejárt az "5 perc hírnév" az Indexcímoldal továbblépett. Amit kaptunk: 500 látogató, 40 komment - köszi. Reméljük, hogy néhányan még ránk fognak nézni a jövőben. A 40 komment érdekes tanulsága számomra az, hogy minden egyéb megfontolásnál, még az átlagos menekült-utálatnál is erősebb sokakban a muzulmánokkal szembeni előítélet, félelem. Nyilván ennek megvannak a maga okai. Érdemes tehát felkötni a gatyánkat, elgondolkozni ezen, és írni róla.

Grandeg 2008.06.12. 16:10:01

hát nem tudom mi lenne a jobb.Én részben sajnálom azokat akik ide jönnek és nekik ez is jó hely, de a mindennapi életből vegyek példát egy kicsit felháborít ,amit tesznek és ahogy tesznek.Ami példát szeretnék hozzni az nem pont a fennt említett csoportokra vonatkozik , de szerintem jellemzi a magyar és az európai menekültekkel kapcsolatos jogrend hiányoságait.
személyszerint én egy határátkelőhelyen dolgozok és igy sajnos nap mint nap szembesülök a migránsok jelenlétével és problémáikkal.A szerb határszakaszon a járőr kollégák szinte minden hajnalban előállítanak a kirendeltségre min 2 de akár 5-10 fős illegális határátlépőt ezek között a java koszovói, de ujdonságként a gúzok is megjelentek.Ezeket mi az előállító helyen megetetjük,orvosi ellátást adunk nekik ha kell majd a kötelező papírgyártás után -ez személyenként kb 50db A4-es lap - miután kinyilvánították, hogy ők menekültek akarnak lenni átadjuk a BÁH illetékeseinek.Ők megállapítják ,hogy ok elismerik a menekültstásuszt.erre mi elszállítjuk őket pl.Debrecenbe .Ott elszállásolják őket megetetik ,kialusszák magukat majd amikor ugygondolják ,hogy ujjult erőre kaptak mekivágnak az osztrák határnak és már el is tüntek.Persze ekkor is mint mindig kiterjedt embercsempész hálózat segíti őket.Csak azoka a balekok maradnak itt akiknek elfogyott a pénze.Ez megy hónapról hónapra.Van olyan siptár akivel már kétszer-háromszor is találkoztunk már az előállítóba és a BÁH még ezután is hisz neki.Na nekem ez nem tetszik.

xterx 2008.06.12. 16:17:20

Grandeg, szia, én is olvastam róla, hogy ez így működik - tranzitország vagyunk. Nem csak az marad itt, akinek elfogy a pénza, hanem az is, akit átvernek az embercsempészek, és itt hagyják. És az is marad, akinek itt sikerül konszolidált körülmények közé kerülnie - munka, albérlet, stb.
Az embercsempészeknek hihetetlenül ki vannak szolgáltatva a menekültek. Valamelyik kommentelő kérdezte, hogyan lehet őket megfizetni? Hát a sztorik arról szólnak, hogy egy család mindent elad, hogy legalább 1 ember egy normális országba eljusson, és aztán a többiek kimehessenek hozzá.

erőspista 2008.06.12. 16:19:12

Muad !

Pont az általad leírtakat tekintem korlátoltnak:

Szerinted a kommunizmus elől jogosan menekülhettek, de a törzsi mészárlások elől meg senki, mert ott mindenki részt vett benne, mert te így adod elő. Szerintem szereld le a terelőlapot a fejedről és ráddöbbenhetsz, hogy mennyivel összetettebb a világ.

tommygun 2008.06.12. 16:23:47

"A 40 komment érdekes tanulsága számomra az, hogy minden egyéb megfontolásnál, még az átlagos menekült-utálatnál is erősebb sokakban a muzulmánokkal szembeni előítélet, félelem."
Nem aggódom, majd Ti biztos jól megmondjátok a frankót. Beleolvastam pár postba - gratulálok, olyat még nem láttam hogy a kereszt(y)én(y) ájtatosságot sikerüljön ennyire összekutyulni a politikai korrektséggel. Ami különösen vicces ha belegondolunk, hogy éppen a politikai korrektség volt az ami a keresztény gondolkodást és erkölcsöt felaprította, összedarálta és lehúzta a történelem süllyesztőjében. Lehetnétek kicsit szuverénebbek...

xterx 2008.06.12. 16:27:47

Tommygun, ez érdekes, kifejtenéd bővebben: "Ami különösen vicces ha belegondolunk, hogy éppen a politikai korrektség volt az ami a keresztény gondolkodást és erkölcsöt felaprította, összedarálta és lehúzta a történelem süllyesztőjében"?

erőspista 2008.06.12. 16:29:08

ezt én sem értem tommyboy

tommygun 2008.06.12. 17:23:29

Az értékrelativizmus a kulcsszó. Azzal fűszerezve hogy a nyugati világra jellemző, politikailag korrekt gondolkodás a legkisebb szálkát is megtalálja a szálkát a saját szemében, de inkább kiszúrja az ép szemét is hogy ne kelljen észrevennie a mások szeméből kiálló ácsgerendát.
Divatos és megszokott például a kereszténységet egy mondatban említeni a pedofíliával és földbe döngölni a keresztes hadjáratok és az inkvizíció miatt, holott ezeket semmilyen keresztény tanításból nem lehet(ett) levezetni. Ugyanakkor szinte tabutöréssel ér fel ha valaki az iszlámnak azon szabályait feszegeti, amelyek totálisan ellentmondanak a kereszténység helyébe lépett emberijogi-szabadságelvű ideológiánknak, és az iszlám integráns részét képezik. Gondolok itt pld az emberek vallási és nemi alapon történő diszkriminációjára. Ma elfogadott ha valaki muszlimnak vallja magát és ezzel bevállalja annak az európai etikával ellenkező "értékeit" azaz követendő szabályait, de rasszizmusnak számít, ha valaki firtatni meri a két értékrend össze nem egyeztethetőségét. Pedig az lenne a normális ha a mi saját értékeink lennének a viszonyítási alap, amelyek kritizálhatók de nem relativizálhatók. Ez volt a kereszténység, és mellesleg azóta van a nyugatnak önmeghatározási zavara, amióta nincs kereszténység, csak a sokféleség mondvacsinált kultusza (lásd az EU jelmondatát - united in diversity meg hasonlók.).
Igazából azt lenne érdekes elemezni, hogy hosszú távon vezethet egy önazonosságát vesztett, konkrét értékrend nélküli társadalom együttélése egy olyan társadalommal, amelynek értékrendjét már kritizálni is büntetendő.
Azt meg márcsak Tőletek mint kereszt(y)én(y)ektől kérdezem hogy egyes "pásztorok" hogyan nevezhetik a muszlimokat testvérnek (ahogy a refi püspökök a karikatúra-hisztéria idején) amikor az iszlám lényege a kereszténység lényegének tagadása (vagyis hogy Jézus Isten fia és megváltó)?

Kovác Dávid 2008.06.12. 21:06:30

Hogy mernek követelőzni a menekültek? Várják ki a sorukat. A magyarok, akik kénytelenek voltak disszidálni, biztosan nem követelőztek, hanem kulturált módon beilleszkedtek. Egyébként is nem állunk olyan jól, hogy külföldieket is eltartsunk, mikor sokan majdnem éhen halnak a magyar állampolgárok közül. Én leginkább a külföldi magyarokat fogadnám be.Akiket megtagadtak pár éve, a most regnáló kormányfő propagandája miatt... Végtelenül elszomorító!

xterx 2008.06.12. 21:30:43

Tommygun, szerintem a kérdéseid fontosak. Én is olvastam, hogy pl. Angliában bizonyos egyházvezetők annyira megengedőek voltak az iszlámmal szemben, hogy az már számomra argumentálhatatlan.
Nade. A keresztény vallás, ha megnézed a kezdeteit, nem beleszületős vallás. Nem az a hívő keresztény, akinek az anyukája keresztény, hanem az a hívő, aki hisz Jézusban mint megváltóban. A kereszténység tehát a megtérésen alapul - vagy lehet más szót is használni -, de mindenképpen azon, hogy valaki elfogadja, hogy Jézus áldozatán keresztül bűnbocsánatban részesül. A kereszténységnek tehát alaptapasztalata, hogy az emberek nem feltétlenül hisznek Jézusban meg Istenben - már csak azért is, mert minden hívő volt valaha nem-hívő is. A kereszténység úgy terjedt el valaha a világban, hogy az apostolok elindultak, hirdették az igét, olyan helyeken is, ahol ezért aztán kivégezték később őket. Tehát eredendően nem idegen a kereszténység történetétől, hogy valakik nem szeretik, utálják, nem fogadják el, büntetik, stb. A hiteles keresztény válasz szerintem az ilyenfajta iszlám reakciókra a misszió+ima. Ez két olyan szó, amely sok-sok további kifejtést igényel de majd máskor.
A hozzáállásomból látszik, hogy én a kereszténységet a legkevésbé sem tartom egyenlőnek a nyugati kultúrával, még a nyugati kultúra alapértékeivel sem. Jézus egy csomó parancsolata - pl. az ellenség szeretete - ellentmond a jogrendünknek. Az két külön dolog, hogy hogyan reagáljon a kereszténység az iszlámra, illetve a nyugati kultúra az iszlám kultúrájára.
Tehát: míg én keresztényként föl vagyok szólítva arra, hogy szeressem azt, aki az én hitemet elutasítja, közben magyar állampolgárként gondolhatom azt, hogy az iszlám törvényeket semmiképpen nem akarom a magyar jogrend részévé tenni. (Ezt azért írtam, mert konkrétan Angliában ez fölmerült.)

tommygun 2008.06.13. 01:46:30

Akkor igyekezzetek, mert momentán úgynéz ki hogy a muszlimok mindkét versenyszámban leköröznek titeket. (Mellesleg szerencse, hogy Hunyadiék korában a keresztények még kicsit tökösebben gondolkodtak mint ma.) Igazad van, a kereszténység nemegyenlő nyugati kultúra, hiszen utóbbinak része sok olyan érték is amit az intézményes egyházak világi hatalmával szemben sikerült kivívni - de nem a kereszténységgel mint vallással szemben. Szerintem sem származik a nyugati kultúra minden értéke a kereszténységből, viszont a szépségei annál inkább. Zene, építészet, irodalom, ünnepek, mindez sehol nem lenne kereszténység nélkül mi meg az afgánok szintjén lennénk mindezek nélkül.

xterx 2008.06.13. 23:16:22

Tommygun, a kereszténységnek tényleg igyekeznie kelene, hogy Jézust ne tötyörögve hirdesse, hanem hallhatóan, megszólítva minél több embert! Muzulmánt is - ld. "tegyetek tanítányokká minden népeket". Nyugatabbra tőlünk sokan válnak muzulmánná, épp azért, mert a keresztény igehirdetés kifulladt. EZ az iszlám kihívása a keresztény VALLÁS felé.
süti beállítások módosítása