Egy korábbi bejegyzésünkre írt megjegyzésben valaki elrettenve idézte, hogy egyes vélemények szerint az egyházat az egyháztagoknak kellene finanszírozniuk. ("Tartsd el papjaidat, kedves hívő!")
Egyházunk egyik első szervezője és alapítója, Pál, sátorkészítőként dolgozott missziói útja alatt. Ez volt az eredeti foglalkozása; és Korinthusban a két évnyi térítő munka közben Akvila és Prisczilla mellett dolgozott.
A második Thessaloniki levélben így ír:
Magatok is tudjátok, mimódon kell minket követni; mert nem viseltük magunkat közöttetek rendetlenül.
Sem ingyen kenyeret nem ettünk senkinél, hanem munkával és fáradsággal, éjjel-nappal dolgozva, hogy közületek senkinek ne legyünk terhére.
Nem azért, mintha nem volna rá jogunk, hanem hogy magunkat például adjuk néktek, hogy minket kövessetek.
Nem azt mondja Pál, hogy nem járt volna neki az ingyen kenyér, sőt leszögezi, hogy joga van rá. De elsődleges fontosságúnak azt tartja, hogy viselkedésével milyen példát ad. Ahogy a tiszta és tisztátalan ételek (az adott pillanatban nagyon aktuális) esetében is azt helyezte előtérbe, hogy nem az a kérdés, tiszta-e egy étel, hanem az, hogy megbotránkoztatjuk-e vele a másikat. Mindennek pedig Pál szerint nagyon nagy súlya van, hiszen a helyes, de másokat megbotránkoztató viselkedésünkkel elveszíthetjük azt, akiért Krisztus meghalt.
Ha olvasgatjuk az internetes hitvitákat, rögtön az inkvizíció és a pedofília után az egyházak állami támogatása következik a vádak listájában. Nem lehet-e, hogy ezzel a támogatással (mégha jogos is) elvesztünk olyanokat, akikért Krisztus meghalt?
Utolsó kommentek