HTML

Szelíd Olajfa

A befogadó Egyház Ige-központú, missziói, pártpolitika-fölötti; nem rekeszt ki, nem fordul el, hív. szelidolajfa@gmail.com A véleményeket, ötleteket, kérdéseket, gondolatokat ide várjuk.

Kommentek moderálása

A kirekesztő hangnemű kommenteket és a politikai szervezetek közleményeit nem tesszük közzé.

Utolsó kommentek

  • andrei vampiroiu: --------------- Egy szó mint száz:köszönet azoknak is akik szerint a mindatnak nincs értelme, azok... (2012.09.15. 22:27) Veled Uram, de Nélküled!
  • andrei vampiroiu: "Veled Uram, de Nélküled! Nincs értelme? Ó, dehogynem! "Király vagyok,Uram, a Te akartodból...Min... (2012.09.15. 21:56) Veled Uram, de Nélküled!
  • windermere: Költői kérdés - sajnos ilyen sokan vannak, akik magukat kereszténynek nevezik, "a kegyesség látsza... (2010.03.25. 17:51) 52%
  • N-drew: Pedig bizony, hogy sok értelme van. Ha valaki végighallgatta a rockoperát, akkor emlékszik az "Oly... (2010.02.17. 18:28) Veled Uram, de Nélküled!
  • Johannesz: Ez milyen felmérés? (2010.02.02. 11:57) 52%
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Látom,hogy kicsit tegnapelőtti a post...de az aktualitása semmit sem kopott! Ugyanúgy meg kell ha... (2010.01.02. 17:03) Milyen nyelven beszélünk?
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Mindig elkeserítő,amikor a keresztet pajzsként,fegyverként,politikai kellékként használják. Vidám... (2010.01.02. 16:55) Deviánsok
  • fűrészpor: Nem sikerült megakadályozniuk a meleg felvonulást. (2009.12.15. 09:33) Deviánsok
  • Utolsó 20

2007.11.18. 18:59 Nádori Gergely

Ki a jövevény?

Megférhet-e a kirekesztés (akármilyen formájában) a hittel? Lehet-e bezárkózó, elutasító a keresztény ember?
Mózes törvényei között sok vonatkozik arra, hogy miként kell a népnek a jövevényekhez viszonyulnia: Egy törvény legyen nálatok: a jövevény olyan legyen, mint a benszülött, mert én vagyok az Úr, a ti Istenetek (3Móz 24,22), A jövevényen ne hatalmaskodjál, és ne nyomorgasd azt (2Móz 21,22) valamint Szeressétek azért a jövevényt (5Móz 10,19). A mózesi érvelés is könnyen érthető: Szeressétek azért a jövevényt; mert ti is jövevények voltatok Égyiptom földén. (5Móz 10,19) és A jövevényt ne nyomorgasd; hiszen ti ismeritek a jövevény életét, mivelhogy jövevények voltatok Égyiptom földén. (2Móz 23,9). A népnek és a jövevénynek közös tehát a sorsa, és ha erről a nép megfeledkezik, akkor a saját sorsáról, saját választottságáról feledkezik meg. Az üdvösség kérdése tehát a jövevény befogadása.
De jövevényként érkezik a Messiás is közénk. A hamarosan a bevásárlóközpontok kirakataiban is berendezett betlehemi jászol a Megváltó megszületésének örömhírén túl azt is hirdeti, hogy ez a Megváltó nem kell nekünk. Ő az ki elől orczánkat elrejtjük (Ézs 53,3), nem vala nékik helyök a vendégfogadó háznál (Luk 2,7).
Jövevény maradt a Messiás mindvégig, amíg közöttünk járt: A rókáknak vagyon barlangjok és az égi madaraknak fészkük; de az ember Fiának nincs hová fejét lehajtani (Mát 8,20). És jövevénynek nézték a tanítványok a feltámadása után is az emmausi úton (Luk 24,18).
Mint tudjuk, számon is kéretik rajtunk, hogy miként bánunk a jövevényekkel (Mát 25,43), de nem csak az általános keresztényi  jófejség (afféle christliche Generalsosse) miatt, hanem alapvető egzisztenciális okokból. Nincs Krisztus-hit ott, ahol nincs befogadás.

Szólj hozzá!

Címkék: alapelvek befogadás


A bejegyzés trackback címe:

https://szelidolajfa.blog.hu/api/trackback/id/tr13233370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása